اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال جاری

قدرت برق نیروگاهی یزد به 1420 مگاوات می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد گفت: قدرت برق نیروگاهی نصب شده در استان یزد هزار و 100 مگاوات است که این میزان تا پایان سال جاری به هزار و 420 مگاوات خواهد رسید.

قدرت برق نیروگاهی یزد به 1420 مگاوات می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدحسن صباغ‌زادگان در نشست معاون استاندار یزد و خبرنگاران با مدیران بخش آب و برق استان یزد اظهار داشت: قدرت برق نیروگاهی نصب شده در استان یزد تا پایان سال گذشته به یک هزار و 100 مگاوات رسید و این میزان تا پایان سال جاری با بهره‌برداری از چند پست برق به یک هزار و 420 مگاوات خواهد رسید.

وی افزود: براساس برنامه زمان‌بندی شده و پروژه‌های در دست اجرای برق منطقه‌ای، تا پایان سال 95، قدرت برق نیروگاهی نصب شده در استان یزد به 2هزار و 500 مگاوات خواهد رسید.

صباغ‌زادگان با اشاره به برق تولیدی و مصرفی در استان یزد خاطرنشان کرد: حداکثر مصرف برق استان یزد امسال در تابستان و در روز 11 مرداد بوده که به 930 مگاوات رسید در حالی که حداکثر تولید برق در استان یزد 850 مگاوات است.

وی با بیان اینکه تولید برق در هشت ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 20 درصد برخوردار بوده است، عنوان کرد: سالانه 1.8 درصد از کل تولید برق کشور در یزد انجام می‌شود.

صباغ‌زادگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت بسیار خوب استان یزد برای استفاده از انرژی خورشیدی در تولید برق و انرژی یادآور شد: 60 درصد مساحت استان یزد را کویر تشکیل می‌دهد که این امر امکان استفاده از انرژی خورشیدی برای تولید برق را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون چهار نیروگاه خورشیدی در یزد احداث شده و بستر احداث نیروگاه 17 مگاواتی نیز در این راستا فراهم شده اما احداث آن زمان‌بر است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد خاطرنشان کرد: 50 پروژه زیربنایی در کل استان یزد در دست احداث است که با توجه به لزوم اطلاع‌رسانی آنها، قبل از ایام‌الله دهه فجر در نشستی خبری کل این پروژه‌ها برای مردم اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی در مجموع وضعیت برق پایدار در استان یزد را خوب ارزیابی کرد و افزود: خاموشی‌ها در استان یزد بسیار کاهش یافته و استان یزد اکنون در زمره استان‌هایی است که از برق پایدار با شرایط مطلوبی برخوردار است.

صباغ‌زادگان همچنین با اشاره به ورود برق به عرصه بورس، عنوان کرد: بورس انرژی به صورت آزمایشی آغاز به کار کرده و دوره‌های آموزشی آن نیز آغاز شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شش پروژه عمرانی بزرگ که در حوزه تولید برق در استان یزد در دست احداث است، اظهار داشت: خط 400 کیلوولت طبس به بافق با 275 کیلومتر طول با 45 میلیارد تومان هزینه هم‌اکنون در دست احداث است که اتصال یزد به خراسان رضوی و پایداری برق به دنبال بهره‌برداری از این پروژه میسر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای استان یزد یادآور شد: فاز اول پست 400 کیلوولت گلشن طبس با 30 میلیارد تومان اعتبار، توسعه خط 63 کیلوولت فیض‌آباد با اعتبار 300 میلیون تومان، پست 230 کیلوولت شمال یزد با 700 میلیوت تومان اعتبار و ... نیز از دیگر پروژه‌های مهم در دست احداث در استان یزد به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در مجموع ارتباط استان یزد با شبکه برق استان‌های هرمزگان، کرمان و اصفهان برقرار است و به زودی با خراسان رضوی نیز برقرار خواهد شد و با تکمیل پست در دست احداث ابرکوه نیز، ارتباط استان یزد با شبکه برق استان فارس نیز برقرار خواهد شد.

به گزارش فارس، این نشست با حضور مدیران حوزه آب و برق استان یزد با حضور معاون عمرانی استاندار یزد به همت روابط عمومی استانداری یزد برگزار شد.

انتهای پیام/2464/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول