اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی خراسان‌رضوی:

دانش‌آموز 14 ساله که وبلاگ معلم خود را هک کرده بود در مشهد دستگیر شد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی خراسان‌رضوی گفت:دانش‌آموز 14 ساله که وبلاگ معلم خود را هک کرده بود در مشهد دستگیر شد و مجازات عمومی این جرایم از 6 ماه تا 3 سال حبس است.

دانش‌آموز 14 ساله که وبلاگ معلم خود را هک کرده بود در مشهد دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن عرفانی ظهر امروز در نشست خبری جرایم سایبری در تشریح یکی از پرونده‌ها اظهار کرد: دانش‌آموزی 14 ساله که از معلم خود ناراضی بود وبلاگ آموزشی او را هک کرد.

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی خراسان‌رضوی افزود: این دانش‌آموز با هک کردن وبلاگ معلم رمز ورود را تغییر داده و از طرف معلم در این وبلاگ پیام می‌گذاشت؛ معلم که در گذشته دو مرتبه وبلاگ او توسط افرادی مورد نفوذ قرار گرفته بود به پلیس فتا مراجعه و درخواست رسیدگی پرونده را کرد.

عرفانی خاطر نشان کرد: بلافاصله کارشناسان پلیس فتا به بررسی پرونده پرداخته و موفق به شناسایی متهم در فضای سایبری شده و با پیگیری‌های لازم او را دستگیر کردند.

وی یادآور شد: دانش‌آموز که تصور نمی‌کرد پلیس بتواند او را شناسایی کند در بازجویی علت این اقدام را نشان دادن توانایی خود به معلم و خانواده خود عنوان کرد و معلم با مشاهده دانش‌آموز خود در برابر قانون از شکایت خود صرف‌نظر کرد.

رئیس پلیس فتای نیروی انتظامی خراسان‌رضوی با اشاره به مجازات مجرم گفت: بسته به میزان خسارت وارد آمده غیر از جبران ضرر و زیان شاکی و پرداخت غرامت از شش تا سه سال حبس در قانون مجازات برای این مجرمان بیان شده است.

عرفانی تاکید کرد: هیچ ردپایی در فضای سایبری از چشمان پلیس دور نمی‌ماند و والدین موظف هستند بر رفتار فرزندان خود نظارت کنند.

انتهای پیام/70022/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول