اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس هیئت تیر و کمان همدان خبر داد

همدان یکی از قطب‌های تیروکمان کشور / سایت اختصاصی نداریم

خبرگزاری فارس: رییس هیئت تیر و کمان استان همدان گفت: استان همدان یکی از فعالترین استان‌ها در رشته تیر و کمان و به عنوان قطب این رشته در کشور معرفی شده است.

همدان یکی از قطب‌های تیروکمان کشور / سایت اختصاصی نداریم

امین ‌صفدری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در همدان با اشاره به پرهزینه بودن رشته ورزشی اظهار داشت: تیر و کمان به علت اینکه از خارج کشور و با دلار وارد می‌شود خرید آن برای ورزشکاران بسیار سخت است و ورزشکاران حرفه‌ای ما نمی‌توانند این هزینه را تهیه کنند و به همین علت اقبال به این رشته بسیار کم است.

وی با اشاره به قدمت این رشته ورزشی بیان کرد: تیر و کمان یکی از ورزش‌های بسیار قدیمی جهان است و چندین سال است که به طور حرفه‌ای وارد ایران شده است.

صفدری درباره فعالیت‌های هیئت همدان در 9 ماه امسال اظهار داشت: جایگاه هیئت همدان در کشور و استان بسیار قابل توجه است ما در بخش ریکرو آقایان و بانوان و همچنین رشته کامپوند فعال هستیم و در لیگ‌ها شرکت می‌کنیم.

وی در ادامه افزود: 29 تیر ماه در دانشگاه بوعلی مسابقات کشوری را برگزار کردیم اما متاسفانه به علت مشکلات مالی حمایت‌ها ضعیف بوده است و اعزام‌های کمی را  در مسابقات داشته ایم ولی همیشه ورزشکاران ما روی سکو رفته‌اند.

رئیس هیئت تیروکمان استان همدان در زمینه آموزش در این رشته بیان کرد: دوره بازآموزی داوری در همدان برگزار کردیم همچنین نفراتی را برای داوری به خارج استان اعزام داشته‌ایم.

وی درباره شرکت در لیگ برتر گفت: برای نخستین بار می‌خواهیم که تیم خود را با توان صد در صد بومی در لیگ شرکت دهیم و این تیم را با نام باشگاه الوند که زیر نظر خود هیئت است شرکت می‌دهیم.

صفدری ادامه داد: متأسفانه ما از نظر اسپانسر در استان دچار مشکل هستیم و اگر کسی پیدا شود که هزینه‌های تیم را پرداخت کند قطعاً اسم این تیم تغییر می‌کند.

وی درباره تعداد ورزشکار سازمان‌یافته شده در استان گفت: در بخش آقایان نزدیک به 50 نفر تیرانداز داریم که به صورت مداوم تمرین می‌کنند در بخش بانوان هم 20 نفر ورزشکار سازمان یافته داریم که فعالیت می‌کنند.

رئیس هیئت تیروکمان استان همدان درباره هیئت‌های فعال در شهرستان‌ها به خبرنگار ورزشی فارس ابراز داشت: ما در شهرستان‌ها نیز هیئت‌های فعالی داریم هم‌اکنون در رزن، اسدآباد، نهاوند و پایگاه نوژه باشگاه فعال وجود دارد.

وی در پایان درباره مشکلات سخت‌افزاری این رشته گفت: ما فعلاً چون سایت اختصاصی نداریم از این بابت مشکلات زیادی را متحمل می‌شویم و باید یک زمین اختصاصی در همدان ایجاد شود چون در تابستان و در حال حاضر در ورزشگاه شهید بهشتی تمرین می‌کنیم.

انتهای پیام/2499/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول