اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

افزایش 50 درصدی تولید عسل در آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از افزایش50 درصدی عسل در زنبورستان‌های استان خبر داد و گفت: زنبورداران موفق شدند 11 هزار و 612 تن محصول عسل در سال‌جاری تولید و به بازار مصرف عرضه کنند.

افزایش 50 درصدی تولید عسل در آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مسعود محمدیان صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش 3 هزار و 689 تنی عسل در زنبورستان‌های آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: محصول تولیدی امسال در مقایسه با میزان 8 هزار تنی تولید شده سال گذشته 46.6 درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: بهبود وضعیت صنعت زنبورداری و توسعه صنایع بسته‌بندی محصول عسل، شاهد افزایش اشتغال به کار جوانان جویای کار در این بخش خواهیم بود و در این زمینه همدلی اعضای اتحادیه زنبورداران و همراهی و همگامی اتحادیه با برنامه‌های معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان از موثرترین فاکتورها در گسترش تولید عسل و صنعت زنبورداری در استان به شمار می‌آید.

محمدیان اضافه کرد: امید می‌رود زنبورداران، تولیدکنندگان و عرضه کنندگان عسل در استان با مشاوره و توسعه تعامل با کارشناسان بخش زنبورعسل سازمان بتوانند آذربایجان‌شرقی را در تولید عسل طبیعی به عنوان مرکز عسل کشور و منطقه معرفی کرده و توسعه این صنعت سودآور بخش کشاورزی را در قالب طرح توسعه بخش کشاورزی از سرعت بیشتری برخوردار کنند. 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان تاکنون تعداد طرح‌های معرفی شده به بانک عامل 904 طرح به مبلغ 124 میلیارد و 524 میلیون ریال و تعداد طرح‌های عقد قرارداد شده 622 طرح به مبلغ 82 میلیارد و 820 میلیون ریال است، گفت: با اجرای این طرح‌ها علاوه بر افزایش تولید محصول و توسعه صنعت زنبورداری شاهد اشتغال 714 نفر از افراد جویای کار در آذربایجان‌شرقی خواهیم بود. 

انتهای پیام/60002/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول