اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان خواستار شد

لزوم افزایش نظارت‌ها در استفاده از داروهای غیرمجاز پرورش اندام

خبرگزاری فارس: مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان گفت: با وجود کاهش روند استفاده از داروهای غیرمجاز در رشته بدن‌سازی، باید با افزایش نظارت مسئله دوپینگ به حداقل برسد.

لزوم افزایش نظارت‌ها در استفاده از داروهای غیرمجاز پرورش اندام

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، مهران تیشه‌گران شامگاه دوشنبه در مجمع انتخاباتی هیئت بدن‌سازی و پرورش اندام کردستان با اشاره به علاقه‌مندی زیاد در میان جوانان برای پرداختن به ورزش پرورش اندام ، اظهار کرد: باید تلاش شود تا این اشتیاق در مسیر صحیح هدایت شود.

وی با تأکید بر معضل استفاده برخی ورزشکاران این رشته از مواد نیروزای غیرمجاز در سراسر کشور، گفت: این مسئله هم از سوی فدراسیون پرورش اندام و هم از جانب وزارت ورزش و جوانان به صورت جدی پیگیری می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان کردستان از افزایش نظارت بر مسئله دوپینگ توسط معاونت ورزش اداره‌کل و هیئت پزشکی ورزشی استان خبر داد و تصریح کرد: کشف و ضبط تعدادی از این مواد طی چند وقت اخیر در همین راستا بوده است.

تیشه‌گران با بیان اینکه ورزش بدنسازی با دو بعد تقویت جسم و پرورش روح به صورت توأمان مرتبط است، اظهار کرد: شایسته است مربیان و متولیان باشگاه‌ها در این خصوص دقت بیشتری اعمال کنند.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان کردستان استفاده از داروها در باشگاه‌ها زیر نظر مربی انجام می‌شود و افرادی که مواد نیروزا مصرف می‌کنند معمولا زیر نظر مربی‌های دلسوز این کار را انجام نمی‌دهند.

وی با پذیرش وجود داروهای غیرمجاز در بعضی باشگاه‌ها خاطرنشان کرد: معمولا جوانان کم‌اطلاع برای تقویت حجم عضلات خود از این مواد استفاده کرده بدون آنکه از عواقب خطرناک آن آگاهی داشته باشند.

تنها 15 درصد اعتبارات ورزش تخصیص یافته است

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان در ادامه به بحث تنگناهای مالی در ورزش پرداخت و در این‌باره گفت: سال گذشته 80 درصد از اعتبارت حوزه ورزش جذب شد اما در سال‌جاری حتی 15 درصد از بودجه ورزش تخصیص نیافته است.

وی بروز این پدیده نامیمون را تنها مختص استان کردستان ندانست و آن را یک مشکل کشوری عنوان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان افزود: به دلیل همین کمبود اعتبار اداره‌کل ورزش نتوانسته کمکی به هیئت پرورش اندام استان داشته باشد.

تیشه‌گران با بیان اینکه در سال 90 از سهم یک درصدی ورزش توسط ادارات 800 میلیون تومان جذب شد، خاطرنشان کرد: طی 10 ماهه امسال هنوز اعتباری اختصاص نیافته است.

وی در رابطه با تجهیز امکانات سالن مختص بدنسازی با اظهار تاسف از ناتوانی اداره‌کل در فراهم آوردن امکانات این رشته به دلیل کمبود اعتبار گفت: خوشبختانه رئیس هیئت با درایت و برنامه موفق به تجهیز این سالن به وسایل مورد نیاز شد.

به گفته مدیرکل ورزش و جوانان کردستان مشکلات فعلی به یقین مقطعی بوده و با مدیریت صحیح اندک منابع و توجه به اقتصاد مقاومتی ورزش کشور از این گردنه سخت عبور خواهد کرد.

تیشه‌گران در خصوص انتظارات اداره‌کل ورزش و جوانان از هیئت پرورش اندام کردستان، خاطر نشان کرد: ارتباط و تعامل مناسب و قوی رئیس هیئت با فدراسیون از خواسته‌های اساسی ما نه فقط در این رشته که در سایر ورزش‌ها نیز هست.

وی در پایان با تأکید مجدد بر لزوم نظارت باشگاه‌های بدن‌سازی بر داروهای مصرفی ورزشکاران، ابراز امیدواری کرد با توجه به این مسئله استفاده هرچند اندک از داروهای غیرمجاز در میان جوانان علاقه‌مند به این رشته ریشه‌کن شود.

انتهای پیام/79008/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول