اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌امام جمعه قم:

نگاه تفریح‌گونه مهم‌ترین آفت فیلم‌سازی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: نگاه صرف سرگرمی و تفریح‌گونه به فیلم و سینما مهم‌ترین آفتی است که این شاخه هنری را تهدید می‌کند.

نگاه تفریح‌گونه مهم‌ترین آفت فیلم‌سازی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امروز در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و جمعی از دست‌اندر‌کاران برگزاری جشنواره نماز و نیایش بر ضرورت به تصویر کشیدن امور معنوی به شکلی زیبا تاکید و ابراز کرد: درخواست از خداوند برای به تصویر کشیدن برخی از حقایق در میان رجال الهی همچون حضرت ابراهیم(ع) سابقه دارد.

وی افزود: دلیل این خواسته انبیای الهی از خداوند افزوده شدن بر ایمان و اطمینان قلبی آن‌ها بوده وگرنه این افراد به قدرت و علم خداوند ایمان کامل داشتند.

امام جمعه قم با اشاره به درخواست حضرت ابراهیم(ع) از خداوند مبنی بر نمایش چگونگی زنده کردن مردگان اظهار کرد: این پیامبر بزرگ الهی برای تقویت اعتقاد به معاد این درخواست را از خداوند کرد.

وی ادامه داد: حواریون حضرت عیسی(ع) نیز روزی در صحرا از آن پیامبر الهی خواستند معجزه‌ای را به آن‌ها نشان داده و خداوند برایشان مائده‌ای آسمانی حاضر کند و دلیل آن را نیز افزوده شدن بر ایمان و اطمینان قلبی خود عنوان کردند.

 

در کارهای هنری ابتدا مفاهیم ارزشی مد نظر قرار گیرد

سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود آسیب‌هایی را که متوجه فیلم و نمایش است مورد توجه قرار داد و بیان داشت: نگاه صرف سرگرمی و تفریحی به فیلم‌ها از جمله مهم‌ترین آفت‌هایی است که این عرصه هنری را تهدید می‌کند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) خاطرنشان کرد: در هر کار هنری ابتدا باید مفاهیم دینی و ارزشی مورد نظر را به دقت تبیین و سپس برای چگونگی به تصویر کشیدن آن برنامه‌ریزی کرد.

وی با بیان اینکه تفسیر این مفاهیم باید توسط متخصصان دینی صورت گیرد گفت: سیستم تولید فیلم در کشور نباید تنها بر اساس لذت‌جویی و تفریح کار کند زیرا گسترش مفاهیم ارزشی از اولویت بیشتری برخوردار است.

جشنواره نماز و نیایش باید مخاطب خاص داشته باشد

سعیدی اظهار کرد: جشنواره‌های هنری دینی همچون نماز و نیایش به روایت دوربین باید دارای مخاطب خاص باشند و بیشتر از افرادی برای شرکت و مشاهده این فیلم‌ها دعوت شود که زمینه افزوده شدن بر ایمان و اطمینان قلبی و دینی در آن‌ها فراهم باشد.

امام جمعه قم با اشاره به هزینه بالای ساخت فیلم و آثار هنری افزود: چنانچه مبالغ صرف شده در این راه تبدیل به سرمایه‌های اعتقادی و ارزشی نشود آن گاه دچار خسارت و ضرر خواهیم شد.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول