اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی فرمانداری ری خواستار شد

بهره‌برداری از آبگرمکن‌های خورشیدی برای تامین روشنایی بوستان‌ها

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی فرمانداری ری بر استفاده از انرژی خورشیدی برای تأمین روشنایی بوستان‌ها و بهره‌برداری از آبگرمکن‌های خورشیدی برای سرویس‌های بهداشتی و بوستان‌های سطح شهر تاکید کرد.

بهره‌برداری از آبگرمکن‌های خورشیدی برای تامین روشنایی بوستان‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لحظاتی پیش نشست ستاد فضای سبز شهرستان ری با حضور اعضای ستاد و به ریاست معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان ری در سالن جلسات عطر یاس شهرداری باقرشهر برگزار شد.

در این جلسه گزارش بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، ادارات کشاورزی و منابع طبیعی در ارتباط با ماده 15 قانون افزایش بهره‌وری کشاورزی و منابع طبیعی در برنامه پنجم توسعه کشور در راستای جایگزینی انرژی‌های نوین به جای سوخت‌های فسیلی، اصلاح مصرف چوب و اقدامات جایگزین به‌صورت زراعت چوب و ایجاد قلمستان‌ها و نهالستان‌ها، خروج دام از عرصه‌های جنگلی و مراتع ارائه شد.

در این جلسه از شهرداری باقرشهر به جهت ارتقای سرانه فضای سبز باقرشهر از 0.50 متر مربع در سال 1377 به 3.13 متر مربع در سال 1391 و تلاش در حوزه فعالیت‌های فضای سبز تقدیر و تشکر شد.

معاون فنی و عمرانی فرمانداری شهرستان ری در این جلسه بر استفاده از انرژی خورشیدی در تأمین روشنایی بوستان‌ها و بهره‌برداری از آبگرمکن‌های خورشیدی برای سرویس‌های بهداشتی و بوستان‌های سطح شهر تاکید کرد.

امیر محبی ضمن تاکید بر نظارت بیشتر شهرداری‌ها و ادارات ذیربط بر چرای بی‌رویه دام در مراتع، تقاضای رسیدگی به وضعیت دام فروشان و عدم چرای دام در جنگل‌های شهری را مطرح کرد و خواستار بررسی این موضوع شد.

در ادامه جلسه مسئولان فضای سبز حاضر در جلسه تقاضای همکاری همه ادارات مرتبط در جمع آوری کوره‌های تولید ذغال به جهت قطع بی‌رویه درختان منطقه را مطرح کردند و خواستار توجه هرچه بیشتر مسئولان در این زمینه شدند.

این گزارش حاکی است در پایان این نشست گزارش فعالیت‌های شهرداری‌های کهریزک و حسن‌آباد و ادارات محیط زیست، منابع طبیعی، راه و ترابری، مسکن و شهرسازی، آبفای شهرستان ری و بخشداری‌های فشافویه، کهریزک و خاوران و آبفای باقرشهر، آموزش و پرورش شهرری توسط نمایندگان ادارات ارائه شد و در ارتباط با هفته منابع طبیعی روز درختکاری نیز تمهیداتی اتخاذ شد.

انتهای پیام/2462/و30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول