اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی:

18 انبار احتکار کالا در خراسان شمالی شناسایی شد

خبرگزاری فارس: معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: امسال 18 انبار احتکار کالا در استان شناسایی شده است.

18 انبار احتکار کالا در خراسان شمالی شناسایی شد

حبیب‌الله عطاردی پیش از ظهر امروز در حاشیه نشست طرح مهر آفرین در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: مایحتاج مردم استان در این انبارها احتکار شده که برابر مقررات این کالاها در سطح شهر به نرخ مصوب عرضه می‌شود.

وی این کالا‌های احتکار شده را برنج، روغن، لوازم خانگی و ... اعلام کرد و افزود: واحدهای احتکار کننده به پرداخت افزون بر 10 میلیارد ریال جریمه محکوم شدند که البته کار رسیدگی به چند پرونده احتکار نیز ادامه دارد.

عطاردی با اشاره به اینکه عمده فروشی‌ها موظف هستند تا موجودی انبار خود را اول و دوم هر ماه به معاونت نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اعلام کنند، تاکید کرد: تولیدکنندگان، واردکنندگان و عرضه‌کنندگان انواع کالاهای سرمایه‌ای مصرف باید الزاماً نام و نشانی انبارهای خود را به این سازمان اعلام کرده و از سامانه اعلام موجودی سازمان کد شناسه دریافت کنند.

وی ضمن هشدار به تمام واحدهای تولیدی و توزیعی که به بهانه افزایش نرخ ارز اقدام به احتکار کالا و امتناع از عرضه کالاهای خود کرده‌اند، از آنان خواست تا از انجام هرگونه اقدام که باعث برهم زدن تنظیم بازار می‌شود، جدا خودداری کنند.

عطاردی با اشاره به این‌که مبنای قیمت مصرف‌کننده کالای عرضه شده، مستندات نرخ خرید به علاوه ضرایب سود مجاز خواهد بود، افزود: تمام عرضه‌کنندگان کالا و خدمات مکلفند نمونه کالای موجود در انبار خود را برای فروش در معرض دید مصرف‌کنندگان قرار داده و چنانچه امکان نمایش آن‌ها در فروشگاه وجود ندارد، باید مشخصات کامل کالا را به طور مناسب به اطلاع مصرف‌کنندگان برسانند‌.

به گفته وی، گروه 22 قلم کالا از جمله برنج، روغن، قند و شکر، گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم‌مرغ، لبنیات، ‌ماکارونی، حبوبات، چای، خرما، نهاده‌های دامی، پودر شوینده، فولاد، ‌سیمان خاکستری، کاغذ و لاستیک خودرو مشمول اعلام موجودی بوده و عدم عرضه آن‌ها توسط صاحبان کالا به منزله احتکار تلقی شده و در صورت احراز تخلف با شدت با متخلفان برخورد می‌شود.

عطاردی یادآور شد: در این ارتباط نیز هماهنگی‌های لازم با مراجع مربوطه به ویژه اداره کل تعزیرات استان انجام و مقرر شد نسبت به این تخلفات به صورت خارج از نوبت رسیدگی شود و برخورد قانونی و جدی صورت گیرد.

انتهای پیام/63002/ز20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول