اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز آفرینش‎های ادبی قلمستان:

دوره ویژه داستان نویسی در قلمستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز آفرینش‎های ادبی قلمستان گفت: مدیر مرکز آفرینش‎های ادبی قلمستان دوره‎های ویژه‎ای را برای علاقه‌مندان به داستان نویسی برگزار می‎کند.

دوره ویژه داستان نویسی در قلمستان برگزار می‌شود

سید احمد مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: روزهای پنج شنبه در قلمستان کارگاهی تحت عنوان کارگاه رمان نویسی برگزار می‎شود و محمدرضا گودرزی وظیفه تدریس در این کارگاه را برعهده دارد.

وی افزود: کارگاه رمان نویسی از روز 21 دی ماه در مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان برگزار می‎شود و پس از آن هر پنج شنبه از ساعت سه بعدازظهر تا هفت شب علاقه‌مندان به رمان نویس می‎توانند تا پایان سال این کارگاه را تجربه کنند.

مدیر مرکز آفرینش‎های ادبی قلمستان با بیان اینکه 18 دی آخرین مهلت ثبت نام در این کارگاه است، عنوان کرد: در دوره جدید کلاس‌های قلمستان اصفهان شاهد تحولی ویژه در برگزاری کلاس‌های جدید و مفید آموزشی هستیم و به روز رسانی خوبی در این زمینه داشته‎ایم.

وی ادامه داد: تنها افرادی اجازه ثبت نام در این دوره‎ها را دارند که دوره‌های مقدماتی رمان نویسی را پشت سر گذاشته‎اند و اگر متقاضیان آزاد بخواهند در این کارگاه شرکت کنند، باید دوره‌های داستان نویسی را گذرانده و با اصول ابتدایی داستان نویسی آشنا باشند.

* مدرس باید از اهداف شاگردانش مطلع باشد

محمدرضا گودرزی مدرس این کارگاه‎های آموزشی نیز در این زمینه گفت: برگزاری این کارگاه‎ها با اهداف متفاوت صورت می‎گیرد و است و افرادی که در این کارگاه‌ها شرکت می‌کنند نیز  انگیزه‌های متفاوتی دارند،  به همین دلیل مدرس در ابتدای کلاس باید از اهداف شاگردان مطلع شود و آنها را راهنمایی کند.

وی با اشاره به اینکه داستان نویسی  وابسته به عامل آموزشی و جوهری است، گفت: برای داستان نویسی دو نکته لازم است که  یکی استعداد و توانایی ذاتی فرد و دیگری آموزشی است که در کلاس‌ها فرا می‌گیرد.

نویسنده، منتقد و مدرس داستان نویسی در پایان تصریح کرد: مدرس باید با مباحث نظری آشنا باشد و این امر را به مخاطب خود بفهماند که به ادبیات و داستان نویسی نمی‎توان به عنوان یک شغل نگاه کرد.

انتهای پیام/2301/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول