اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال تحصیلی آتی صورت می‌گیرد

اجرای تخصصی بسکتبال برای دانش‌آموزان پایه نخست دبیرستان

خبرگزاری فارس: معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: از ابتدای سال تحصیلی آتی رشته بسکتبال به صورت تخصصی برای دانش‌آموزان پایه نخست دوره متوسطه در سطح مدارس اجرا می‌شود.

اجرای تخصصی بسکتبال برای دانش‌آموزان پایه نخست دبیرستان

حسین داوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه براساس کارشناسی‌های صورت گرفته در نظام آموزش و پرورش تمام پایه‌های تحصیلی دارای رشته تخصصی ورزشی می‌شوند، اظهار کرد: افزایش آمادگی جسمانی دانش‌آموان برای حضور در رقابت‌های ملی و بین‌المللی ورزشی از مهم‌ترین سیاست‌های آموزش و پرورش نسبت به اجرای این موضوع در میان دانش‌آموزان به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در حال حاضر دانش‌آموزان در مسابقات ورزشی سطح کلاس، منطقه، استان و کشور به رقابت با یکدیگر می‌پردازند و مربیان مدارس می‌توانند با ارزیابی توانایی‌های ورزشی دانش‌آموزان نسبت به استعداد‌یابی از این افراد انتخاب کنند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه دانش‌آموزان توانمند در عرصه‌های ورزشی پس از خروج از سیستم آموزش و پرورش می‌توانند جزو تیم‌های ملی و باشگاهی قرار بگیرند، تصریح کرد: از دو سال گذشته تاکنون اجرای رشته‌های ورزشی به صورت تخصصی برای دانش‌آموزان پیشنهاد شده است.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای سال تحصیلی آتی رشته بسکتبال به صورت تخصصی برای دانش‌آموزان پایه نخست دوره متوسطه در سطح مدارس اجرا می‌شود، ادامه داد: براساس سیاست‌های آموزش و پرورش رشته ورزشی ژیمناستیک برای دانش‌آموزان پایه دوم ابتدایی اجرا می‌شود.

داوری با بیان اینکه همچنین قرار است که رشته شنا برای پایه سوم، تناب‌زنی برای پایه چهارم، تنیس روی میز برای پایه پنجم و دو و میدانی نیز برای پایه ششم ابتدایی در سطح مدارس به صورت تخصصی اجرا شود، تاکید کرد: انتخاب رشته‌های ورزشی برای هر یک از پایه‌های تحصیلی براساس بررسی‌های کارشناسی انجام شده است.

انتهای پیام/63004/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول