اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کنگان:

ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه کنگان گفت: ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است.

ترویج فرهنگ وقف در جامعه ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام محمود محمودی شامگاه یکشنبه در نشست مسئولان کنگان اظهار داشت: وقف از اعمال شریف است که دارای فضایل بسیار زیادی است و در جامعه اسلامی تاکید بسیار زیادی بر وقف شده است. 

وی افزود: ترویج فرهنگ وقف در جامعه امری لازم است و باید در این مسیر اهتمام بیشتری داشته باشیم.

امام جمعه کنگان خاطرنشان کرد: وقف در واقع در توزیع عادلانه ثروت بسیار مهم و ارزشمند است و مردم مومن و مسلمان باید توجه بیشتری به آن داشته باشند.

محمودی اضافه کرد: موقوفات دارای ارزش زیادی هستند و در عمومی شدن مالکیت خصوصی، حفظ میراث فرهنگی و شعائر مذهبی در طول تاریخ دارای اعتبار والایی هستند که باید در جامعه گسترش بیشتری پیدا کند.

وی گفت: اداره اوقاف و سایر مسئولان و متولیان مربوطه در همه شهرها و روستاها باید در راستای تجهیز و بازسازی بقاع متبرکه و موقوفات ارزشمند تلاش بیشتری کنند و انتظار داریم که در جامعه اسلامی نگاه ویژه‌ای به بقاع متبرکه و امامزاده‌ها شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان نیز اظهار داشت: وقف یکی از نیکوترین سنت‌های اسلامی است که در راستای برطرف کردن فقر در جامعه اسلامی نقش مهمی دارد و ترغیب تمام احاد جامعه در مشارکت در این امر الهی توسعه ممالک اسلامی را در پی دارد.

حجت‌الاسلام رحیم اهرمی افزود: آثار و برکات وقف قبل از آنکه برای دیگران سود داشته باشد موجب سوددهی مادی و معنوی برای واقف است و این موضوعی است که شما عالمان دینی بر آن واقف هستید.

وی در ادامه ضمن تشکر از روحانیون به عنوان یکی از مهم‌ترین ابزارهای پیشرفت و توسعه فرهنگی، خواستار بیان فضیلت وقف و کارآمدی بسیار بالای آن از طریق منابر تبلیغی شد.

انتهای پیام/2451/آ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول