اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سنندج:

تمام متقاضیان مسکن چاپ و تبلیغات تا پایان سال خانه‌دار می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ارشاد اسلامی سنندج از اختصاص مسکن مهر به تمام متقاضیان صنعت چاپ و نشر شهرستان سنندج تا پایان امسال خبر داد.

تمام متقاضیان مسکن چاپ و تبلیغات تا پایان سال خانه‌دار می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج حمیدرضا گوهری ظهر امروز در جلسه کمیته هماهنگی چاپ و تبلیغات شهرستان سنندج با بیان اینکه این جلسه پیرو مصوبات استانداری کردستان در خصوص حمایت از فعالان این صنعت برگزار می‌شود، گفت: دغدغه اصلی هنرمندان این عرصه تأمین مسکن است.

وی با یادآوری دستور استاندار درباره حل این مشکل گفت: قرار شده تا همه کسانی که در کانون‌های آگهی و تبلیغاتی و همچنین چاپخانه‌های شهرستان سنندج فعالیت کرده و متقاضی دریافت مسکن مهر می‌باشند و به ترتیب از واحدهای آماده مسکن و شهرسازی تا ابتدای سال 92 برخوردار شوند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج در خصوص فراهم آوردن مکان مناسب برای دستگاه‌های چاپ اظهار کرد: از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی چند قطعه زمین به شکل سوله‌های کوچک در اختیار کانون‌های آگهی و تبلیغاتی قرار خواهد گرفت.

گوهری دغدغه دیگر فعالان این عرصه را محل دفاتر این کانون‌ها عنوان کرد و افزود: بیشتر این دفاتر در زیرزمین خیابان‌های اصلی شهر با کاربری مسکونی وجود داشته که همین امر سابق بر این موجبات ایجاد مشکل بین کانون‌ها و شهرداری را پیش آورده بود.

وی به قول مساعد شهردار در خصوص همکاری در این زمینه اشاره کرد و گفت: اگر مالکان این واحدها تصمیم به تغییر کاربری آن از مسکونی به تجاری را داشته باشند تخفیف ویژه دریافت خواهند کرد.

گوهری با تاکید بر گلایه به حق فعالان این عرصه درباره در اختیار نداشتن بازار تبلیغات منطقه اقلیم کردستان تصریح کرد: در حال حاضر کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ترکیه آن منطقه را در اختیار گرفته که با توجه به نزدیکی کردستان ایران و عراق و همچنین مناسبات فی مابین لازم است سهمی برای کانون‌های استان در نظر گرفته شود. 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج از پیش‌بینی برگزاری جلسه‌ای با وزارت «روشنبیری» منطقه اقلیم کردستان خبر داد و گفت: قرار شده کمیته‌ای متشکل از فعالان صنعت چاپ و نشر شهرستان برای ملاقات با اعضای این وزارت راهی عراق شود و مقدمات در اختیار گرفته شدن بازار تبلیغات اقلیم توسط چاپخانه‌های شهرستان سنندج فراهم شود.

وی به پیگیری مصوبات پیرامون تمرکززدایی تبلیغات از خیابان‌های اصلی شهر اشاره و تاکید کرد: آگهی‌ها و تبلیغات در تمام سطح شهرستان پخش می‌شود.

گوهری با بیان افزایش سازه‌های نصب شده برای انجام امور تبلیغاتی از 75 به 150 مورد، افزود: تبلیغات ارزشی ادارات و سازمان‌ها نیز بیش‌تر در سطح شهر منتشر و تا حد امکان از میادین اصلی شهر جمع‌آوری می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سنندج در پایان از کانون‌های آگهی و تبلیغاتی شهرستان سنندج خواست تا نسبت به بخش‌نامه‌های صادره از وزارت ارشاد در باره رعایت موازین تبعیت کنند.

در ادامه این جلسه شماری از نمایندگان صنعت چاپ و نشر به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در خصوص توسعه این هنر- صنعت پرداختند.

انتهای پیام/79008/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول