اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی عنوان کرد

پرهیز نسل جوان از خلوت با نامحرمان در فضای مجازی

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم گفت: شرایط خلوت با نامحرم در فضای مجازی وجود دارد و دخترها و پسرها مراقب باشند که بسیاری از گرفتاری‌ها به سبب بی‌توجهی‌ به این مسئله است.

پرهیز نسل جوان از خلوت با نامحرمان در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی امشب در جمع زائران و عزاداران در حرم حضرت معصومه با اشاره به کاهش ارتباط خانوادگی نسل جوان در دنیای غربی تصریح کرد: اسلام نگاه بسیار زیبایی به خانواده داشته و می‌فرماید خانواده باعث آرامش، محبت و رحمت است.

وی با اشاره به اینکه در سوریه انبیا از خانواده حضرت زکریا تعریف شده است، بیان کرد: هدف اسلام در نگاه به خانواده آرامش و مودت است.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: یکی از دعاهای بندگان برگزیده خداوند این است که خداوند خانواده ایشان را الگوی خانواده‌های مؤمنان قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه پادشاه کشور خانواده مرد و ملکه آن زن است گفت: ستون خیمه نهاد خانواده مرد است و مرد در خانواده تأثیر بسیار زیادی در سعادت خانواده دارد.

رفیعی با اشاره به حدیثی از نبی مکرم اسلام در خصوص حفظ حیا و عفت از سوی مردان تاکید کرد: مردی که حیا دارد، در زندگی او عفت خاصی حاکم است و اجر و ثواب زیادی نصیب چنین مردی می‌شود.

وی قناعت را از دیگر ویژگی‌های یک زندگی سالم عنوان کرد و گفت: کمتر زندگی است که بدون مشکل و درد باشد اما انسان باید بتواند در زندگی خود به داشته‌هایش اکتفا کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بسیاری از گرفتاری‌ها از خلوت با نامحرم پیش می‌آید، اضافه کرد: پیامک‌هایی که افراد نامحرم به هم می‌دهند نوعی خلوت نوشتاری با نامحرم است.

وی با اشاره به اینکه خلوت با نامحرم در فضای مجازی وجود دارد تصریح کرد: دخترها و پسرها مراقب باشند که بسیاری از گرفتاری‌ها به دلیل بی‌توجهی‌ به این مسئله است.

رفیعی با بیان اینکه خوش اخلاقی از دیگر نکاتی است که مورد تاکید نبی مکرم اسلام قرار گرفته است اضافه کرد: خوشا به حال مردی که خندان از خانه خارج شده و خندان به خانه باز می‌گردد.

وی با انتقاد از برخی عرف‌های نادرست گفت: مردی یا زنی که همسر خود را از دست می‌دهد باید ازدواج کرده و نباید گفته شود که او بی‌وفا و بی‌دین است؛ چرا برای برخی مسائل قبح درست می‌کنند که هیچ قبحی ندارد.

انتهای پیام/2258/ت30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول