اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

16تا 19بهمن‌ماه سال ‌جاری

کوهرنگ میزبان جشنواره شهر برفی می‎شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: ششمین برف‌آورد سالانه شهر برفی از 16 تا 19 بهمن ماه سال‌ جاری در کوهرنگ برگزار می‎شود.

کوهرنگ میزبان جشنواره شهر برفی می‎شود

مژگان ریاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: هم اکنون فراخوان این جشنواره منتشر و علاقه‌مندان به شرکت در ششمین برف آورد سالانه شهر برفی در شهرستان کوهرنگ تا پایان وقت اداری پنجم بهمن ماه سال‌جاری برای ثبت‌نام فرصت دارند.

وی با بیان اینکه این جشنواره در سایت قاسم آباد کوهرنگ برگزار می‌شود، افزود: طراحی، ساخت و اجرای مجسمه، حجم و سازه‌های برفی، تاکید بر ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران و مبارزات حق طلبانه سایر کشورهای جهان، اشاره به فرهنگ اسلامی و ایرانی با نگاه نو به ارزش‌های انسانی و زیبای معنوی از محورهای این جشنواره است.

ریاحی ادامه داد: یادآوری خاطرات قومی و بومی، ادبیات غنی، ضرب المثل‌ها و آداب و رسوم و ارایه مقیاس منطقی و متناسب سازه‌های برفی با نمونه واحد انسان از دیگر محورهای ششمین برف آورد سالانه استان چهارمحال و بختیاری است.

* چهارمحال و بختیاری مقصد گردشگری زمستانه کشور می‎شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهداف این جشنواره، بیان داشت: زمینه سازی برای طراحی و اجرای بین‌المللی برف آورد سالانه، نگرش ویژه به جاذبه‌های چهارمحال و بختیاری به عنوان مقصد گردشگری زمستانه کشور، جذب گردشگران زمستانی با بهره‌مندی از هتل‌ها، مهمانسراها و پیست اسکی مجهز از مهم‌ترین این اهداف محسوب می‌‎شود.

وی خاطرنشان کرد: میزبانی هنرمندان و شرکت کنندگان از سراسرکشور، ایجاد رقابت سالم و گسترش روحیه همکاری بین جوانان و علاقه‌مندان و معرفی و فروش صنایع دستی چهارمحال و بختیاری با برپایی غرفه و نمایشگاه از دیگر این اهداف به شمار می‎رود.

این مسئول با بیان اینکه به نفرات برتر این جشنواره جوایز نفیسی اعطاء می‌شود، متذکر شد: گروه اول، تندیس شهر برفی همراه با جایزه 50 میلیون ریالی، گروه دوم تندیس شهر برفی و 40 میلیون ریال، گروه سوم تندیس شهر برفی و 30 میلیون ریال جایزه نقدی دریافت می‌‎کنند.

ریاحی ادامه داد: گروه چهارم تندیس شهر برفی و 20 میلیون ریال، گروه پنجم تندیس شهر برفی و 10 میلیون ریال و تمام گروه‌های راه یافته به مسابقات مبلغ 3 میلیون ریال کمک هزینه خرید صنایع دستی دریافت خواهند کرد. 

* مسابقه عکاسی برف و باران در کوهرنگ برگزار می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری متذکر شد: توصیه می‌شود شرکت کنندگان در این جشنواره وسایل و امکانات مورد نیاز از جمله چادر مسافرتی با کف و بدنه عایق در برابر رطوبت، ابزار تراش و حجم دهی به مجسمه و انواع وسائل مورد نیاز را همراه خود داشته باشند.

این مسئول با بیان اینکه جشنواره شهر برفی تاکنون پنج بار در این استان برگزار شده، اذعان داشت: ششمین برف آورد سالانه چهارمحال و بختیاری سازمان‌یافته‌تر و با برنامه‌ریزی دقیق‌تری برگزار خواهد شد و در کنار آن مسابقه عکاسی و شعر برف و باران نیز با همکاری اداره‌کل ارشاد اسلامی و حوزه هنری این استان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/68005/ن40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول