اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم

جشنواره شعر دانشجویی سرو فراخوان شد

خبرگزاری فارس: دبیر جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم از فراخوان شدن جشنواره شعر دانشجویی سرو با محوریت سبک زندگی جوان ایرانی خبر داد.

جشنواره شعر دانشجویی سرو فراخوان شد

محمدحسن صادق‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به استفاده مقام معظم رهبری از تعابیر جدید برای گفتمان‌سازی در میان جوانان اظهار داشت: جشنواره شعر دانشجویی سرو بنا دارد این تعابیر را به متن جامعه دانشجویی بیاورد.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب برای فضاسازی در سطح کلان جامعه تعابیری مانند سبک زندگی را استفاده می‌کنند که این تعابیر باید توسط تشکل‌های دانشجویی به دانشگاه‌ها کشیده شود.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی افزود: در این سخنان تمام جوانان و دانشجویان مورد خطاب مقام معظم رهبری بودند.

وی بیان کرد: قالب شعر یکی از قالب‌هایی است که می‌تواند به بسیاری از مفاهیم اصالت معنایی ببخشد که بسیاری از قالب‌ها نمی‌توانند چنین اثری داشته باشند.

صادق‌پور با اشاره به تلاش برای تسری دادن گفتمان رهبر انقلاب به تمام اقشار عنوان کرد: به همین خاطر از قالب شعر استفاده کردیم تا دانشجویان گفتمان مقام معظم رهبری را در این قالب به صورت همه فهم ارائه کرده و به تمام سطوح جامعه تسری دهند.

وی گفت: ایرانیان از گذشته شاعران تراز اول جهان بوده و علاقه جامعه ایرانی به شعر چیزی نیست که بتوان آن را انکار کرد؛ از این رو استفاده از این قالب برای این جشنواره انتخاب شد تا کسانی هم که به دنبال پژوهش‌های سنگین نیستند، بتوانند از این مفاهیم استفاده کنند.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم با اشاره به محورهای برگزاری این جشنواره افزود: از بیانات مقام معظم رهبری برای انتخاب این محورها استفاده شده است.

وی ابراز داشت: سبک زندگی جوان ایرانی، انقلاب اسلامی، بیداری اسلامی، اقتصاد مقاومتی و سوژه‌های دانشجویی از محورهای برگزاری این جشنواره هستند.

صادق‌پور با اشاره به اهمیت موضوع بیداری اسلامی اظهار کرد: مسلمانان امروز دریافته‌اند که جهان امروز به شیوه ظالمانه‌ای اداره می‌شود و در همین راستا به اعتراض در برابر این موج برخاسته‌اند که این موضوع نیز از اثرات انقلاب اسلامی است و یکی از محورهای این جشنواره را تشکیل می‌دهد.

وی اقتصاد مقاومتی را گردنه پیش روی ملت ایران در برابر مشکلات جامعه امروز دانست و بیان داشت: در شرایط فعلی باید این موضوع در تمام بخش‌های جامعه مورد توجه قرار گیرد.

دبیر جامعه اسلامی دانشگاه صنعتی قم انتقاد به وضعیت موجود در قالب شعر را یکی از اهداف این جشنواره شمرد و گفت: در نظر داریم با استفاده از قالب شعر سبک زندگی جوان امروز را مورد نقد قرار دهیم.

وی افزود: شرکت‌کنندگان حداکثر تا تاریخ 15 دی ماه 1391 می‌توانند آثار خود را به همراه مشخصات به دبیرخانه به آدرس sarv.jadqut@gmail.com ارسال کنند.

انتهای پیام/78006/غ/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول