اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه اصفهان:

اختلاف‌افکنی در شرایط کنونی خیانت به مردم است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه اصفهان گفت: شرایط جامعه تا فرا رسیدن انتخابات سال 92 نیازمند آرامش است همان طور که رهبر معظم انقلاب پرهیز از تفرقه و اختلاف را از مسئولان نظام مطالبه کردند.

اختلاف‌افکنی در شرایط کنونی خیانت به مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد میرمرشدی عصر امروز در جمع چهار هزار نفر از عزاداران حسینی افزود: ملت ما در این 33 سال که از ولی فقیه اطاعت کرده و عمل صالح انجام داده‌اند به عزتی دست یافتهاند که دشمنان جمهوری اسلامی ایران تنها مانع دست‌یابی به اهدافشان را همین تبعیت و همبستگی مردم با نظام جمهوری اسلامی دانسته‌اند.

این مدرس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به آیه‌ای از قرآن درباره «حیات طیبه» اظهار داشت: اطاعت از رسول ا... و اهل بیت طبق آیات قرآن همان اطاعت از خداوند است و در عصر غیبت اطاعت از ولی فقیه این حکم را دارد و انسان را از مرگ جان و دل نجات می‌دهد.

وی با بیان اینکه دو نوع مرگ وجود دارد توضیح داد: نوعی از مرگ مربوط به جسم انسان است که به آن تن مردگی می‌گویند و نوع دیگری از مرگ نیز وجود دارد که مربوط به جان و حقیقت وجود آدمی است که دل‌مردگی نامیده می‌شود. کسانی که حیات واقعی و به تعبیر قرآن حیات طیبه دارند، دلشان زنده است و کسانی که دلشان مرده گر چه به ظاهر زندگی می‌کنند اما آنها در حقیقت مردگان متحرک هستند.

وی به تفاوت‌های این دو نوع مرگ اشاره کرد و ادامه داد: معمولا مرگ جسم در پایان عمر انسان به وقوع می‎پیوندد اما دلمردگی در طی حیات انسان اتفاق می‌افتد و وقتی دل انسان می‌میرد او را از انسانیت خارج می‎کند. این مرگ فقط مربوط به مؤمنان است در حالی که مرگ جسمانی کافران را هم شامل می‌شود.

میر مرشدی 10 گروه را در زمره دل مردگان دانست و افزود: گروه اول دروغ‌گویان و دروغ‌پردازان هستند.حیات واقعی این گروه تمام شده و کسی به کلام آن‌ها اعتمادی ندارد و از نشانه‌های جریان نفاق همین دروغ‌گویی و دروغ‌پردازی و نسبت‌های ناروا به حق‌جویان است.

وی جاهلان و مرفهان بی‌درد را جزو این دسته از مردم دانست و عنوان کرد: گروه بعدی گمراهان هستند. امام حسین(ع) برای نجات جامعه از این آسیب قیام کرد، در زیارت اربعین امام حسین(ع) آمده است ای کسی که جان خود را فدا کردی تا بندگان خدا را از جهالت و گمراهی نجات دهی.

وی اظهار داشت: کسانی که قرآن را طبق میل خود تفسیر می‌کنند و به اصطلاح تحریف‌کنندگان قرآن نامیده می‌شوند دسته دیگری از دلمردگان را تشکیل می‌دهند. همچنین غفلت‌زدگان آخرین گروه از دلمردگان هستند در حدیثی امام باقر(ع) می‌فرمایند: از غفلت بپرهیز چون باعث قساوت قلب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اگر امت اسلامی از این 10 گروه دوری نکنند مصایب تاریخ اسلام تکرار خواهد شد، به راهکارهایی اشاره کرد که با تمسک به آنها می‌توان از دلمردگی نجات یافت.

 این مقام مسئول در این‌باره افزود: انس با قرآن، موعظه پذیری، تفکر و بصیرت، دوستی با صالحان، تقوا، دوری از گناه و... از تدابیری است که مسلمان را از دلمردگی نجات می‌دهد.

انتهای پیام/70008/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول