اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کاشمر:

کشورهای بیگانه در آتش خشم مردم سوریه خواهند سوخت

خبرگزاری فارس: امام جمعه کاشمر با تاکید بر اینکه سرنوشت سوریه باید از جانب مردم آن کشور مشخص شود، گفت: کشورهای بیگانه که در امور سوریه دخالت می‌کنند، در آتش خشم مردم خواهند سوخت.

کشورهای بیگانه در آتش خشم مردم سوریه خواهند سوخت

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشمر، امام جمعه کاشمر در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به سالروز شهادت دانشجوی شهید سید حسین علم الهدی گفت: ملت ایران در زمینه‌های مختلف با تقدیم شهدای گرانقدر در راه آرمان‌های خود ایستادگی کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌قاسم یعقوبی همچنین با اشاره به سالروز شهادت میرازتقی خان امیرکبیر افزود: امیرکبیر برای آزادی ، استقلال و پیشرفت ایران و مبارزه با استعمار تلاش کرد و در این راه نامهربانی‌ها و نامردی های فراوانی دید و سرانجام به شهادت رسید.

وی ادامه داد: ملت ایران نه تنها برای امنیت که برای علم و دانش هم شهید داده است و ما در راه پیشرفت کشور شهدای علم هم تقدیم کرده‌ایم به عنوان مثال همین روزها سالروز شهادت شهید احمدی‌روشن است و حالا سئوال ما این است که مگر جرم احمدی‌روشن و شهدای هسته‌ای چه بود؟

یعقوبی خاطر نشان کرد: جرم آنها فقط این بود که فکر و اندیشه داشتند و با اندیشه خود استقلال را به ارمغان می‌آوردند و دشمن نمی‌توانست این را تحمل کند و لذا شهدای دانشمند ما شهید شدند تا حوزه و دانشگاه ما محل درس و تحصیل باشد و ما باید بدانیم که پیشرفت واقعی کشور به این است که دانشگاه‌های ما و احمدی‌روشن‌ها وجود داشته و فعال باشند نه به اینکه رقص و آواز و بی‌حیایی و بی‌حجابی آزاد باشد.

خطیب جمعه کاشمر با اشاره به سالروز قیام 19 دی ماه مردم قم در سال 56 اظهار داشت: پس از اقدام رضاخان به حذف حجاب علمای دین در 17 دی ماه سال 1314 به مبارزه با این اقدام برخاستند و هر سال در 17 دی ماه هم بیانیه می‌دادند و در سال 56 هم علمای انقلابی و یاران امام خمینی(ره) بیانیه دادند و روزنامه اطلاعات در مقاله‌ای توهین‌آمیز به امام جسارت کرد.

وی ادامه داد: حوزه علمیه و علمای قم این اهانت را برنتابیدند و در 19 دی ماه تظاهرات باشکوهی برپا کردند که جمعی از طلبه‌ها شهید و مجروح شدند و به این ترتیب انقلاب اسلامی ایران رسما کلید خورد و به صورت علنی و آشکار آغاز شد و این نهضت سراسر ایران را فرا گرفت.

یعقوبی افزود: ملت ایران روزبه‌روز قوی‌تر می‌شوند و دشمنان این کشور سعی می‌کنند این اقتدار را از ملت ایران بگیرند ولی به یاری خدا نمی‌توانند و آمریکا و اسراییل و انگلیس باید بدانند که امروز با بیداری ملت‌های منطقه منافع آنها به خطر افتاده و ملت‌ها بیدار شده و جلوی مفت‌خوری‌ها و غارت‌های آنها را می‌گیرند.

امام جمعه کاشمر با اشاره به حوادث سوریه تصریح کرد: دشمنان اسلام 80 هزار نیروی تروریست وارد سوریه کرده‌اند ولی به یاری خدا و کمک ایران آنها نمی‌توانند کاری از پیش ببرند چرا که مشکل سوریه باید به دست مردم این کشور حل شود و دیگر دوره ساقط کردن دولت‌ها با لشکرکشی گذشته است.

انتهای پیام/70006/ت40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول