اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه برازجان:

پیشتازی و سردمداری روحانیت از دستاوردهای قیام 19 دی بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه برازجان گفت: پیشتازی و سردمداری روحانیت از دستاوردهای قیام 19 دی بود و این قیام بار دیگر نشان داد که مردم اعتماد بسیار زیادی به علما و مراجع دارند.

پیشتازی و سردمداری روحانیت از دستاوردهای قیام 19 دی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان، حجت‌الاسلام حسن مصلح در خطبه‌های امروز نماز جمعه برازجان با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا دوای درد روح انسان است و سبب پالایش دل انسان از آلودگی‌ها می‌شود.

وی به ابعاد مختلف قیام عاشورا پرداخت و افزود: امام حسین(ع) خطر بازگشت به دوران جاهلیت را حس کرده بود و فرمود " اگر یزید بر اسلام حکومت کند باید فاتحه اسلام را خواند".

امام جمعه برازجان با مقایسه دوران پیامبر(ص) با دوران امویان خاطرنشان کرد: در دوران پیامبر(ص) عدالت حاکم بود و در دوران امویان بی‌عدالتی را شاهد بودیم؛ در دوران پیامبر(ص) امر به معروف و نهی از منکر یک فضیلت بود و در دوران امویان،

امام حسین(ع) در راه امر به معروف به شهادت رسید.

مصلح تصریح کرد: در دوران نبوی چهره‌های ارزشمندی همچون عمار و ابوذر و یاسر بودند و در دوران امویان ولیدها بودند که لهو و لعب و چاپلوسی و تملق شیوه آنها بود.

وی در ادامه با اشاره به اجتماع 17 میلیونی در روز اربعین حسینی اضافه کرد: این اجتماع عظیم نماد ظلم‌ستیزی، ولایت‌مداری و عشق به اهل‌بیت(ع) بود و مردم مومن و علاقمندان به اباعبدالله‌الحسین(ع) بار دیگر دلدادگی خود را به ارزش‌ها و آرمان‌ها ابراز داشتند.

هیئات مذهبی به محتوای عزاداری توجه بیشتری کنند

امام جمعه برازجان در ادامه با تقدیر از هیئات مذهبی برازجان در برگزاری مراسم محوری برازجان گفت: هیئات مذهبی بیشتر به محتوای عزاداری‌ها توجه کنند و از ورود خرافات به عزاداری خودداری کنند.

مصلح با اشاره به هفته وقف افزود: وقف برگ سبزی است که برای انسان ذخیره می‌شود و از سنت‌های ارزشمندی بوده که ائمه اطهار(ع) نیز توجه خاصی به این سنت داشته‌اند.

وی به قیام 19 دی اشاره کرد و این قیام را بعد از قیام 15 خرداد از قیام‌های مهم مردمی برشمرد.

امام جمعه برازجان یادآور شد: این قیام بار دیگر نشان داد که مردم اعتماد بسیار زیادی به علما و مراجع دارند.

مصلح اذعان داشت: عدم ترس مردم از خفقان و فشار حکومت، بصیرت و هوشیاری مردم، شناخت مردم از موقعیت‌ها، پیشتازی و سردمداری روحانیت و الگودهی مردم قم به سایر نقاط کشور از جمله دستاوردهای این قیام بود.

وی همچنین به 17 دی سالروز کشف حجاب رضاخانی اشاره کرد و بیان داشت: رضاخان بعد از مسافرت ترکیه ماموریت یافت که حجاب را از زنان بردارد و اقدامات متعددی انجام داد و در 17 دی 1314 جشنی در دانشسراهای مختلف سراسر کشور برگزار می‌شود و رضاشاه به همراه همسر و فرزندانش در حالی که حجاب نداشتند در یکی از این مراسمات ظاهر شده و کشف حجاب در ایران را اعلام می‌کند.

امام جمعه برازجان گفت: مقاومت زنان مومن و مسلمان ایران در برابر کشف حجاب رضاخان بسیار مهم و ارزشمند بوده و

نشان‌دهنده عمق ایمان و اعتقاد زنان ایران اسلامی است.

مصلح به سالروز شهادت شهید احمدی روشن از شهدای هسته‌ای اشاره کرد و اظهار داشت: دشمن فکر می‌کرد با شهادت دانشمندان هسته‌ای ایران، جلوی پیشرفت‌های هسته‌ای ایران را می‌گیرد در حالی که این شهادت‌ها عزم ایران را بیشتر کرد و به فضل خدا راه احمدی‌روشن‌ها تداوم خواهد داشت.

وی همچنین درگذشت عالم بزرگوار آیت‌الله تهرانی را تسلیت گفت و خاطرنشان کرد: این استاد برجسته اخلاق شاگردان ارزشمندی تربیت کرد و منشا خیر و برکات زیادی در حوزه‌های علمیه بود.

انتهای پیام/2451/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول