اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 15 اعلام کرد:

نقاشان شمسه در پایانه جنوب و متروی تجریش هنرنمایی کردند

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 15 از خلق اثر هنری توسط نقاشان شمسه در پایانه جنوب و متروی تجریش خبر داد.

نقاشان شمسه در پایانه جنوب و متروی تجریش هنرنمایی کردند

سید احمد صفوی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران از برگزاری دو کارگاه و خلق اثر هنری توسط نقاشان شمسه در پایانه جنوب و متروی تجریش خبر داد.‌

رئیس ستاد منطقه‌ای جشنواره نقاشی و تندیس شمسه با اشاره به اینکه حضور هنرمندان در میان مردم در راستای هم‌افزایی انگیزه‌های شهروندان در تعاملات فرهنگی است، گفت: در این راستا دومین کارگاه پهنه‌ای مناطق جشنواره شمسه با حضور 60 هنرمند در محل پایانه مسافربری جنوب با مشارکت مناطق 15، ‌16، ‌17،‌18، 19‌ و 20 کلانشهر تهران در قالب سه موضوع اجتماعی مسافرت درون شهری، ‌هویت شهری و هنر اقوام برگزار شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در سومین کارگاه نیز 40 هنرمند نقاش و طراح جشنواره شمسه با همکاری مناطق 1، ‌3، ‌7 و سازمان تاکسیرانی در ایستگاه متروی تجریش گرد هم آمدند و با موضوعات تاکسی در شهر، زمستان و محله و گلدسته‌های آسمانی به هنرنمایی پرداختند.

شهردار منطقه 15 در تبیین اهداف شمسه از برگزاری کارگاه‌های نقاشی در محل‌های پرتردد گفت: در واقع هدف اصلی، ترسیم ساختار موضوعات اجتماعی و فرهنگی از دریچه هنر است و برگزاری این کارگاه‌ها باعث می‌شود که هنرمندان و شهروندان به بهانه خلق موضوعات هنری در کنار هم باشند تا مفاهیم شهری و هویت محله از بوم هنرمندان نقاش به ذهن شهروندان انتقال یابد.

رئیس ستاد منطقه‌ای جشنواره نقاشی و تندیس شمسه در پایان تصریح کرد: برگزاری کارگاه علاوه بر ماهیت هنری، ‌کارکرد آموزشی نیز دارد و حضور خانواده‌ها، ‌کودکان و دانش‌آموزان در کنار هنرمندانی که به خلق اثر هنری می‌پردازند یک کلاس آموزشی است که نحوه خلق یک اثر را از ابتدا تا انتها به آنان معرفی می‌کند.

انتهای پیام/2462/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول