اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی:

هیچ عملیات تروریستی طی سال جاری در ایران رخ نداد

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گفت: در سال جاری تاکنون جرائم تروریستی نداشته‌ایم و این نخستین سال در طول عمر انقلاب اسلامی است که حتی یک واقعه تروریستی رخ نداده است.

هیچ عملیات تروریستی طی سال جاری در ایران رخ نداد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس، اسماعیل احمدی‌مقدم در دیدار با آیت‌الله شبیری زنجانی و حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی علت اصلی حضور در استان قم را ارزیابی و نظارت ستادی از فرماندهی انتظامی استان قم عنوان کرد و ادامه داد: خدا را شکر می‌کنم که توفیقی شد بار دیگر ضمن زیارت بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه(س) از محضر علما، مراجع معظم تقلید و بزرگان دین کسب فیض و معنویت کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: در این نظارت، بازرسان و کارشناسان ناجا از بخش‌های مختلف فرماندهی انتظامی استان‌ها اعم از کلانتری‌ها، پاسگاه‌ها و پلیس راه‌ها بازدید کرده و آنها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه در راستای تدابیر فرماندهی معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) که به فرماندهان نیروهای مسلح ابلاغ کردند فرماندهان باید به واحد‌ها سرکشی کنند و خودشان از نزدیک مسائل را ببینند تصریح کرد: فرماندهان ناجا نیز با حضور در استان‌ها و برگزاری جلسات، ارزیابی بازرسان ناجا را جمع‌بندی می‌کنند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: در این سفر علاوه بر اشراف به عملکرد فرماندهی انتظامی استان تلاش می‌کنیم بخشی از مشکلات را حل کرده و راه حل‌هایی پیدا کنیم، اگرچه امسال مقداری مسائل مالی و بودجه‌ای فشار آورده ولی با توفیق خداوند توانستیم با مدیریت منابع خودمان و مجموعه راهکارهایی که پیدا کردیم، نگذاشتیم به بهانه مشکلات مالی و بودجه‌ای مأموریت‌ها به مخاطره بیافتد.

احمدی‌مقدم خاطرنشان کرد: امروز در کل کشور به جز سرقت‌های خرد در همه جرائم کاهش داریم و این روند کاهش جرائم چند سالی است که ادامه دارد.

وی اظهار کرد: در سال جاری تاکنون جرائم تروریستی نداشته‌ایم و این نخستین سال در طول عمر انقلاب اسلامی است که حتی یک واقعه تروریستی رخ نداده و امیدواریم که تا آخر سال هم همین‌طور باشد. نه اینکه دشمنان اقدام نکرده باشند بلکه توطئه‌ها خنثی شده است، البته این مهم فقط نتیجه فعالیت ناجا نیست، بلکه وزارت اطلاعات، سپاه، وزارت کشور و همه دستگاه‌ها تلاش کرده‌اند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: امسال با همه تهدیداتی که در کشور ما بوده و فشارها همواره زیاد شده، ولی چه در موضوع امنیت، چه در کاهش جرائم و چه در افزایش کشف جرم شرایط امنیتی کشور بهتر شده است.

احمدی‌مقدم افزود: امروز سرعت عمل در کشف جرم بسیار بالا رفته و بسیار مناسب است.

فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به کاهش شش درصدی تلفات تصادفات گفت: کشته‌های تصادفات در 9 ماهه ‌امسال حدود شش درصد یعنی حدود هزار نفر نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی ادامه داد : ما تلاش کردیم که عقب‌ماندگی‌های قم را جبران کنیم و ستاد فرماندهی انتظامی و تقریباً تمام کلانتری‌های استان قم نوسازی شده‌اند، اگر کمبودهایی هم وجود داشته باشد در همین سفر برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

احمدی‌مقدم بیان داشت: در سفر مقام معظم رهبری به قم و بعد از آن عمده شاکله ساختمان‌های فرماندهی انتظامی استان شکل گرفت و ستاد قدیمی استان پس از بازسازی و نوسازی به مرکز آموزش بصیرت نیروی انتظامی تبدیل شد و ‌سالانه 12 هزار نفر از افسران نیروی انتظامی از سراسر کشور، بین یک تا دو هفته در این مرکز آموزش می‌بینند و با بصیرت دینی و معارف اسلامی در حد بضاعتی که یک هفته اجازه می‌دهد، آشنا می‌شوند.

انتهای پیام/2258/ش/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول