اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

عضو ائتلاف دولت قانون:

می‌خواهند عراق را وارد جنگ فرقه‌ای کنند/ترکیه، قطر و عربستان صحنه‌گردان ماجرا

خبرگزاری فارس: عضو ائتلاف دولت قانون درعراق، بقایای حزب بعث منحل شده و شبکه تروریستی القاعده را پشتیبان تظاهرات در استان الانبار این کشور دانست.

می‌خواهند عراق را وارد جنگ فرقه‌ای کنند/ترکیه، قطر و عربستان صحنه‌گردان ماجرا

به گزارش فارس، «عدنان السراج» در گفت‌وگو با شبکه خبری العالم، تظاهرات مسالمت آمیز در چارچوب قانون را حق مشروع مردم دانست و گفت: تظاهرات الانبار با توجه به نوع شعارها و تصاویر و پلاکاردها، مشکوک و دارای انگیزه سیاسی و خارج از این قاعده به نظر می رسد.

وی افزود: هشدار نوری المالکی نخست وزیر عراق درباره عواقب و پیامدهای این تظاهرات، بی علت نیست زیرا شعارهایی که در این تظاهرات سر داده شد، فرقه گرایانه بوده و خواسته های معترضان نامعقول است.

السراج گفت: معترضان برای تحقق خواسته های خود زمان تعیین کردند ولی مشخص نکردند دولت با چه کسی گفت وگو کند؛ این امور نشانه وجود دستان پنهانی است که درصدد ایجاد خشونت و جنگ فرقه ای هستند.

عضو ائتلاف دولت قانون، بی توجهی معترضان به میانجیگری شخصیت های سنی میانه رو و محترم سیاسی را نشانه بی میلی معترضان به گفت وگو با دولت برای مطرح ساختن شفاف خواسته هایشان دانست و گفت: توسل به خشونت از جمله بستن راه ها و مختل کردن زندگی مردم، از نظر قانون اساسی عراق مردود است.

السراج گفت: طرحی از جانب ترکیه، عربستان و قطر برای ادامه اعتراضات در عراق به منظور برافروختن آتش جنگ فرقه ای میان شیعه و سنی وجود دارد که دولت عراق پس از ابلاغ این موضوع به برخی طرف های بین المللی، تصمیم به مقابله با آن گرفته است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول