اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هشدار نماینده عراقی به عشایر الانبار درباره شعله‌ور شدن آتش فتنه طایفه‌ای

خبرگزاری فارس: عبدالسلام المالکی، نماینده پارلمان عراق از فراکسیون دولت قانون به عشایر استان الانباردر مورد نقشه‌های بیگانگان برای شعله‌ور کردن آتش فتنه طایفه‌ای در عراق هشدار داد.

هشدار نماینده عراقی به عشایر الانبار درباره شعله‌ور شدن آتش فتنه طایفه‌ای

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از بغداد، عبد السلام المالکی، نماینده پارلمان عراق از فراکسیون دولت قانون به رهبری نوری مالکی به عشایر استان الانبار واقع در غرب عراق در مورد نقشه‌های بیگانگان برای فتنه انگیزی طایفه‌ای در این کشور هشدار داد.

وی گفت: نقشه بیگانگان شامل وارد کردن گروه‌های وابسته به ارتش آزاد و القاعده در تظاهرات الانبار است تا رویکرد مردمی آن را سلب کرده و با فتنه انگیزی، زمینه بازگشت مجدد کشتار طایفه‌ای را در عراق فراهم کنند.

المالکی اظهار داشت: تظاهرات مسالمت آمیز، حق قانونی و مشروع تمام عراقی‌ها است و ما نه تنها با آن مخالفتی نداریم بلکه با مردم و درخواست حقوق مشروع آنان اعلام همبستگی کرده و تلاش خواهیم کرد ظلم در حق آنان و نقص موجود در ارائه خدمات را از بین ببریم.

وی با تاکید بر اینکه مخالفتی با تظاهرات عشایر الانبار وجود ندارد تصریح کرد: بیم آن می‌رود که برخی طرف‌ها با سوء استفاده از این تظاهرات آن را در خدمت دستور کار کشورهایی در آورند که به مواضع منفی در قبال عراق مشهور هستند.

افراد وابسته به ارتش آزاد در تلاش برای فتنه انگیزی طایفه‌ای هستند

المالکی در توضیح این مطلب افزود: برخی خبرها حاکی از این است که افرادی وابسته به گروه‌های موسوم به ارتش آزاد و القاعده در صدد هستند این تظاهرات را به سمت طایفه گرایی سوق داده و فضای مناسبی برای بازگشت کشور به جنگ و کشتار طایفه‌ای فراهم کنند.

این نماینده پارلمان عراق با انتقاد از برخی وزیران و سیاستمداران عراقی گفت: برخی از آنان به مخالفان پیوسته و با اظهارات طایفه‌ای و دامن زدن به مسائل نژادی، مردم الانبار را تحریک می‌کنند و در تلاش برای وارد کردن گروه‌های افراطی در بین تظاهرات کنندگان هستند.

وی گفت: از مردم شریف الانبار می‌خواهم در برابر بازی‌های دشمنان عراق هوشیار باشند زیرا هدف آنان سوق دادن کشور به سمت جنگ داخلی است از همین رو شما باید همانطورکه در گذشته تروریست‌ها را از این استان بیرون راندید اکنون نیز این افراد را خود دور کنید.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول