اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس کل استان قزوین:

رضایتمندی مردم در حوزه بهداشت مستلزم ارائه خدمات مطلوب است

خبرگزاری فارس: بازرس کل استان قزوین در نشستی با رئیس و جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی این استان گفت: رضایتمندی مردم نسبت به حوزه بهداشت و درمان مستلزم ارائه خدمات مطلوب و بهنگام است.

رضایتمندی مردم در حوزه بهداشت مستلزم ارائه خدمات مطلوب است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی استان قزوین، محمدحسین یزدان‌پناه در حاشیه مراسم معارفه و استقرار هیأت بازرسی در دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار داشت: نظارت مستمر مدیران بر عملکرد زیر مجموعه با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های نظارتی موجب حُسن جریان امور در دستگاه‌های اجرایی، اجرای صحیح قانون و کاهش دغدغه دستگاه نظارتی است.

وی با تأکید بر اهمیت نظارت درون سازمانی افزود: مدیران به عنوان سرمایه‌های نظام هستند و به لحاظ جایگاهی که دارند می‌توانند با نظارت دقیق بر عملکرد مجموعه تحت مدیریتی خود موجبات رضایتمندی عمومی و کارآمدی هرچه بیشتر نظام اداری را فراهم آورند.

*تفویض اختیار بدون وجود نظارت عملکرد مدیران را زیر سؤال می برد

بازرس کل استان قزوین افزود: توجه نکردن و مغفول ماندن مقوله حساس نظارت از سوی مدیران و تفویض اختیار به کارکنان بدون وجود نظارت‌های لازم و کافی علاوه بر مواجه کردن دستگاه‌های اجرایی با چالش و آسیب‌های جدی سبب زیر سؤال رفتن عملکرد مدیران نیز می‌شود، چرا که این مدیر دستگاه است که باید در قبال عملکرد کارکنان و پیامدهای احتمالی پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه امر نظارت و بازرسی در نظام‌های اداری دنیا یک امر بدیهی و پذیرفته شده است خاطرنشان کرد: سازمان بازرسی درصدد عیب‌یابی و پرداختن به نقاط ضعف دستگاه‌های اجرائی نیست، بلکه در تلاش است که با نظارت اثربخش، رویکرد تعاملی و حسن انجام وظیفه توسط بازرسان، قانونمندی و نظارت در جامعه نهادینه و بالندگی بیش از پیش نظام اداری کشور فراهم شود.

یزدان‌پناه در ادامه با اشاره به تنوع خدمات ارائه شده از سوی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گفت‌: خدمات گسترده و متنوع برخی دستگاه‌ها به ویژه دانشگاه علوم پزشکی که با سلامت و جان آحاد جامعه ارتباط دارند نقش تعیین کننده‌ای بر رضایتمندی مردم دارد و تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمات مطلوب در این مجموعه‌ها می‌تواند پیامدهای بسیار مثبت و ارزشمندی را به همراه داشته باشد.

وی خدمت به مردم را توفیقی الهی دانست و افزود: اقشار مختلف مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی به جهت اینکه نظام و انقلاب را متعلق به خودشان می‌دانند بسیار کم توقع هستند، لذا باید تلاش کرد تا با بسیج امکانات و پاسخگویی به مطالبات آنان به خصوص در زمینه ارائه خدمات بهداشتی و درمانی امنیت روانی و اعتمادشان را نیز به مراکز و بیمارستان‌های دولتی افزایش دهیم.

*بررسی عملکرد دانشگاه علوم پزشکی در خصوص نظارت بر مراکز درمان سوء مصرف مواد

بازرس کل استان قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موضوع و محورهای هیأت بازرسی مستقر در دانشگاه علوم پزشکی توضیح داد: کارشناسان و بازرسان گروه فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل بازرسی مأموریت دارند تا در این برنامه بازرسی نحوه عملکرد دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین را در خصوص نظارت بر مراکز درمان سوء مصرف مواد طی سال‌های 1391-1390 مورد بررسی قرار دهند. 

وی تصریح کرد: نظارت بر نحوه اعطای مجوز به مراکز ترک اعتیاد توسط دانشگاه علوم پزشکی، بررسی نحوه رسیدگی به شکایات واصله و برخورد با متخلفین و نحوه اختصاص و توزیع داروها به مراکز ترک اعتیاد از مهم‌ترین محورهای مورد توجه بازرسان در این مأموریت است.

یزدان‌پناه با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی و بی‌توجهی به مقررات جامعه برخی از پیامدهای ناشی از اعتیاد به مواد مخدر است، اظهار داشت: با نظارت جدی بر مراکز درمان سوء مصرف مواد و دانستن عواملی که فرد را در معرض خطر اعتیاد قرار می دهد می‌توان افراد در معرض خطر را شناسایی و برای پیشگیری از ابتلای آنان به اعتیاد برنامه‌ریزی‌های دقیق و اثرگذار را انجام داد.

وی بیان کرد: ارتقای فرهنگی افراد جامعه از طریق ارتقای سطح آموزش و آگاهی‌بخشی‌، قاطعیت در اجرای قوانین و مبارزه با مواد مخدر، ایجاد روحیه امر به معروف و نهی از منکر در بین مردم و پر رنگ کردن آموزه‌های دینی به ویژه در بین نسل جوان از جمله اقدامات و راه‌کارهای مناسب در پیشگیری از اعتیاد و مقابله با این بلای خانمان سوز است.

علی اکبر زینالو رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان قزوین در ادامه با تأکید بر رضایتمندی مردم گفت: در ارائه هرگونه خدمات بهداشتی و درمانی به مراجعین و بیماران، حُسن برخورد و تکریم ارباب رجوع باید به عنوان یک اصل اولیه مورد توجه و مد نظر باشد.

وی همچنین ضمن استقبال از حضور هیأت بازرسی تصریح کرد: عزم ما در حوزه درمان جدی است و امیدواریم با بهره‌گیری از راهنمایی‌های کارشناسان و بازرسان اداره کل بازرسی نقاط ضعف و کاستی‌های موجود را مرتفع کنیم.

انتهای پیام/2667/ت

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول