اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

آغاز حرکت کاروان نمادین پیام‌آوران نینوا در بابل

خبرگزاری فارس: در آستانه اربعین حسینی کاروان نمادین پیام‌آوران نینوا حرکت خود را از امامزاده قاسم (ع) بابل آغاز تا در روز اربعین در میعادگاه عاشقان درونکلای شرقی عزاداری کنند.

آغاز حرکت کاروان نمادین پیام‌آوران نینوا در بابل

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، در آستانه اربعین حسینی شهرستان بابل حال و هوای عجیبی داشت، حرکت نمادین اسرای کربلا با عنوان پیام‌آوران نینوا دل‌های عاشق را روانه دشت سرهای بی‌سر کرد، دشتی که یزید و یزیدیان بالاترین جنایت قرن را مرتکب شدند.

امروز مردم بابل با استقبال کم‌نظیر از کاروان اسرای کربلا، با عمه سادات پیمان بستند که اگر در صحرای کربلا نبودند تا همنوا با عمه‌سادات انزجار خود را از یزید و یزیدیان اعلام کنند، اما در حال حاضر با حضور گسترده با نائب برحق امام زمان (عج) ولایت فقیه تجدید عهد و پیمان می‌کنند.

مسئول کاروان پیام‌آوران نینوا در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل گفت: با توجه به اینکه مردم برای همنوایی با حضرت زینب (س) توفیق حضور در راهپیمایی نجف و کربلا را ندارند سعی کردیم این مراسم نمادین مرهمی بر زخم حضرت زینب (ع) و اسرا باشد.

پرویز عالمیان افزود: برگزاری این مراسم ارادت مردم را نسبت به اهل بیت افزایش داده و سبب شد تا ما هر ساله مصمم‌تر نسبت به اجرای این برنامه اقدام کنیم.

وی با اشاره به اینکه امسال چهار منزلگاه برای کاروان پیام‌آوران نینوا در نظر گرفته شده است بیان داشت: مردم هر روستا در مسیر کاروان به استقبال عزاداران آمده و ابراز ارادت و پذیرایی می‌کنند، اما چهار روستای روشن آباد، گنج‌افروز، هلیدشت و درونکلا به عنوان منزلگاه در نظر گرفته شده است.

عالمیان بیان داشت: امسال برای هشتمین سال متوالی این مراسم در بابل برگزار شده که این امر علاوه بر سلامت دین، پیام جانسوز عاشورا را برای ابد زنده نگه می‌دارد.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه این کاروان نماز اول وقت است، زیرا فلسفه قیام برپایی نماز بود.

عالمیان افزود: یکی دیگر از اهداف مهم راه‌اندازی کاروان پیاده همنوا با اسرای کربلا، زنده نگه داشتن اربعین حسینی بوده است که حرکت این کاروان در حقیقت همراه و همگام کردن مردم با اسرای کربلاست.

وی اذعان داشت: کاروان پیام‌آوران عاشورا صبح روز اربعین در درونکلای غربی مستقر شده و بعد از برگزاری زیارت اربعین به میعادگاه عاشقان درونکلای شرقی رفته و در آنجا به عزاداری می‌پردازند.

انتهای پیام/86009/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول