اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی العالمیه مطرح کرد

تجلی نور خدا در مشی و زندگی آیت‌الله تهرانی

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی جامعة‌المصطفی العالمیه‌ در ارتباط با ویژگی‌های شخصیتی مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی،‌ گفت: مشی و حرکت آیت‌الله تهرانی با نور خدا بود.

تجلی نور خدا در مشی و زندگی آیت‌الله تهرانی

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفتگو با خبرگزاری فارس در قم، در ارتباط با سیره اخلاقی مرحوم آیت‌الله مجتبی تهرانی عنوان کرد: در مورد شخصیت آقا شیخ مجتبی تهرانی به چند نکته ویژه و بارز باید توجه داشت،‌ نخستین موردی که در زمینه این عالم ربانی مورد توجه است، ‌این است که وی از شاگردان حضرت امام خمینی(ره) بوده‌ است.

وی استفاده از محضر امام خمینی(ره) را یکی از مهم‌ترین زمینه‌های شخصیتی این عالم دانست و گفت: آیت‌الله مجتبی تهرانی در مکتب امام خمینی(ره) پرورش پیدا کرده بود و سجایای علمی و اخلاقی از حضرت امام و سایر اساتید به خوبی در وی بارز بود.

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه ادامه داد: نکته دومی که در ارتباط با آیت‌الله مجتبی تهرانی باید توجه کرد، ‌این است که وجهه اخلاقی و عرفانی وی ‌برگرفته از مکتب و عرفان اهل بیت(ع) و همچنین برگرفته از اخبار، روایات، آیات و احادیث بود.

ساده زیستی آیت‌الله تهرانی الگوی طلاب و اساتید است

غرویان ساده‌ زیستی ایشان را از مشخصه‌‌های دیگر آیت‌الله مجتبی تهرانی دانست و در این مورد ابراز داشت: موضوع دیگری که باید به آن توجه کرد، ‌این است که وی زندگی ساده‌ای داشت و لذا علم را با عمل همراه کرده بود و به همین خاطر برای بسیاری از طلاب،‌ فضلا اساتید دیگر الگو بود.

وی در ارتباط با تاثیر کلام و گفته‌های آیت‌الله تهرانی تصریح کرد: وی کلام نافذی داشت و سخنرانی‌های وی از دل بر می‌آمد و لاجرم بر دل می‌نشست،‌ این موضوع هم قرینه‌ای بود بر اینکه وی صاحب نفس و صاحب کلام نافذ بود و‌ این نعمتی است که خداوند به بعضی از اولیایش می‌دهد.

سخنان آیت‌الله تهرانی در تهذیب نفوس جامعه موثر بود

عضو هیئت علمی جامعةالمصطفی العالمیه اذعان کرد: یکی دیگر از نکات مهمی که در وجود آیت‌الله تهرانی نمود داشت، ‌این بود که وی از مصادیق یمشی به نور الله بود، ‌یعنی مشی و حرکت وی با نور الهی و آن نورانیت دل و فیض رحمانی بود که خداوند به او عطا کرده بود، ‌و لذا در تهذیب نفوس و تطهیر بطون مخاطبین بسیار موثر بوده و به عنوان یک استاد اخلاق و فقیه عارف مورد احترام همگان قرار داشت.

استاد خارج فقه حوزه علمیه فقدان آیت‌الله تهرانی را ضایعه‌ای اسفناک برای حوزه‌های علمیه دانست و گفت: دلیل استقبال بالایی هم که از کلاس‌ها و مراسم‌های ایشان می‌شد هم به دلیل همین هماهنگی اخلاص، علم و عمل ایشان بود.

غرویان با تاکید بر این موضوع که آیت‌الله تهرانی در زندگی خود علم و عمل را با هم در آمیخته بود،‌ اظهار داشت: در روایات داریم که هر کسی رابطه خودش با خدا را اصلاح کند،‌ خداوند رابطه او با مردم را اصلاح می‌کند.

وی اضافه کرد: چون آیت‌الله تهرانی با خداوند رابطه‌اش را اصلاح کرده بود،‌ خداوند نیز مهر و محبت وی را در دل مردم،‌ جوانان و مخاطبان قرار داده بود و لذا کلام او در دل مردم نافذ بود.

انتهای پیام/2258/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول