اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی فارس

ذبح اسلامی ضامن بهداشت جامعه است

خبرگزاری فارس: مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی فارس گفت: امروز فواید بهداشتی و روانی ذبح اسلامی و گوشت حلال در جهان برای تمام کارشناسان این عرصه مشخص شده است.

ذبح اسلامی ضامن بهداشت جامعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، حجت‌الاسلام فیروزجنگ صبح امروز در حاشیه مراسم بازدید از دو کشتارگاه دام و طیور در جمع ذابحان دام و طیور این شهرستان اظهار داشت: تأمین غذای حلال یکی از وظایف اصلی دولت در جوامع اسلامی است و شما ذابحان با ذکر کلمه بسم‌الله در حین کشتار دام و هر قطعه مرغ علاوه بر اینکه خودتان همیشه به یاد خدا هستید غذای حلال و طیبی نیز تحویل جامعه مسلمانان می‌دهید چرا که تاثیرات بسیار مثبت ورود غذای حلال در سفره هر فرد بر آینده او بر هیچکس پوشیده نیست.

وی با ذکر نکاتی پیرامون ذبح شرعی، نقش غذای سالم و حلال در جامعه اسلامی اظهار داشت: سلامت معنوی جامعه در گروی غذای سالم و حلال است که به همت دامپزشکی و ناظران ذبح شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور صورت می‌گیرد.

مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی فارس با بیان اینکه شما ذابحان در برابر عرضه گوشت حلال مسئول هستید ادامه داد: اگر حیوان مریضی که گوشت آن از نظر بهداشتی برای مردم مضر است حتی با ذبح شرعی وارد بازار شود گوشتش حرام و اگر حیوان سالمی نیز ذبح غیر شرعی شود گوشتش حرام است و ذابحان از نظر شرعی در قبال آن مسئول هستند.

این مقام مسئول گفت: امروز فواید گوشت حلال و ذبح اسلامی و بهداشت جسمی و روانی حاصل از آن برای تمام کارشناسان این عرصه در جهان با انجام آزمایشات و تحقیقات مشخص شده و استفاده از گوشت حلال توسط غیرمسلمانان به دلیل بهداشت و سلامت بالای آن افزایش یافته است.

فیروزجنگ در پایان با تأکید بر حفظ سلامت تولید و رعایت موازین بهداشتی و شرعی دام و طیور کشتار شده تصریح کرد: نظارت جدی بر مراحل تولید غذای سالم و بهداشتی و حلال باعث ایجاد روحیه نشاط در جامعه شده و سبب بهبود رزق و روزی و سلامت روانی مردم می‌شود.

به گزارش فارس، در این دیدار از تعدادی از ذابحان قیروکارزین با اهدای جوایزی توسط مسئول دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی فارس تقدیر شد و حجت‌الاسلام فیروزجنگ از کشتارگاه مرغ شباهنگ کارزین و یک کشتارگاه دام این شهرستان بازدید و روند ذبح شرعی و بهداشتی را در این کشتارگاه‌ها مورد نظارت و بررسی قرار داد.

انتهای پیام/2448/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول