اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قروه خبر داد

اختصاص 15 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی قروه

خبرگزاری فارس: فرماندار قروه از اختصاص 15 میلیارد و 200 میلیون ریال اعتبار برای اجرای طرح‌های ورزشی در این شهرستان در سال جاری خبر داد.

اختصاص 15 میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ورزشی قروه

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، محمدرسول شیخی‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از روسای هیئت‌های ورزشی برتر قروه با اعلام این خبر گفت: 2 میلیارد و 100 میلیون ریال نیز برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی اختصاص یافته است.

فرماندار قروه با مطلوب ارزیابی کردن پیشرفت طرح‌های عمرانی در این شهرستان خواستار تسریع در اتمام آن شد و گفت: برخی از طرح‌های بزرگ شهرستان دارای پیشرفت فیزیکی 60 تا 90 درصد است.

وی سرمایه‌گذاری در بخش ورزش را موجب موفقیت در تمامی عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برشمرد و افزود: شهرستان قروه دارای استعدادهای ویژه‌ای در بخش ورزش به ویژه ورزش قهرمانی است که توسعه و شکوفایی آن توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

نماینده مردم شهرستان‌های قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی هم از ورزش را از مهم‌ترین کارکردهای وجودی انسان دانست و افزود: محدودیت منابع مالی و اعتبارات بخش ورزش نباید موجب توقف فعالیت‌های ورزشی شود.

وی با تأکید بر اجرای صحیح مصوبات دولت در زمینه احداث سالن‌های سرپوشیده و زمین ورزشی در مراکز دهستان‌ها که 13 سال قبل به تصویب رسیده است، گفت: در حال حاضر این مصوبه تنهادر 40 درصد از دهستان‌های کردستان محقق شده است که نیازمند عزم و تلاش بیشتر مسئولان ورزشی استان است.

حامد قادرمرزی همچنین بر لزوم توسعه ورزش معلولان و جانبازان و نیز ورزش بانوان در استان تاکید کرد و افزود:این دو بخش نباید با بی‌مهری در حلقه توجهات اجتماعی به فراموشی سپرده شود.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان هیئت‌های ورزشی با همفکری پیشکسوتان ورزش و قهرمانان زمینه موفقیت در بخش‌های گوناگون ورزشی و نیز توسعه ورزش‌های همگانی را فراهم آورند.

قادرمرزی سرمایه‌گذاری دولت در بخش ورزش را را عامل اصلی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: هزینه کرد در بخش ورزش هزینه‌های بخش سلامت را به طور چشمگیری کاهش می‌دهد.

مدیرکل ورزش و امور جوانان کردستان نیز در این نشست با ارائه گزارشی از وضعیت طرح‌های عمرانی در قروه گفت: خانه کشتی قروه در صورت تأمین منابع مالی برای نصب انشعاب گاز طبیعی در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

مهران تیشه‌گران افزود: سالن هزار و 200 نفره قروه با 40 درصد و سالن سقف بلند این شهر نیز با 95 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

وی مشکلات اقتصادی و کمبود منابع مالی را اصلی‌ترین دغدغه ورزش کردستان در حال حاضر برشمرد و گفت: هیئت‌های ورزشی با جذب حامی مالی باید در راستای  کمک به پیشبرد اهداف بخش ورزش کمک کنند.

تیشه‌گران مشکلات حاشیه‌ای هیئت‌های ورزشی را موجب دور ماندن هیئت‌ها از رسالت اصلیشان برشمرد و افزود: مهم‌ترین موردی که تمامی هیئت‌های ورزشی باید به آن عمل کنند تعامل و ارتباط بیشتر هیئت‌های شهرستان‌ها با هیئت‌های استانی و ادارات ورزش و امور جوانان است.

رئیس اداره ورزش و جوانان قروه نیز گفت: در حال حاضر 4 هزار و 500 ورزشکار سازمان یافته در قالب 36 هیئت ورزشی در قروه فعالیت می‌کنند.

امیر رشیدامیری با اشاره به توانمندی‌های این شهرستان در بخش ورزش تصریح کرد: هم اکنون 6 تیم فوتبال این شهرستان در رده‌های مختلف در لیگ‌های کشوری توپ می‌زنند.

انتهای پیام/79009/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول