اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیران سلامت ساری خبر داد

پرداخت 180 میلیون تومان اجاره مراکز درمانی

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع خیران سلامت ساری از پرداخت سالانه 180 میلیون تومان بابت اجاره مراکز درمانی این شهرستان خبر داد.

پرداخت 180 میلیون تومان اجاره مراکز درمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، چهارمین جلسه شورای خیران سلامت شهرستان ساری و میاندرود موسوم به «سخا» برگزار شد.

در این مجمع غیر دولتی و مردمی که با هدف جمع‌آوری و ساماندهی کمک‌های داوطلبانه برای ساخت مراکز بهداشتی و درمانی روستایی و شهری در مرکز استان راه‌اندازی شده است، اعضا که از افراد خیر و دغدغه‌مند این حوزه در منطقه هستند علاوه بر کمک مالی، با تبادل نظر و دیدگاه‌های خود به اجرای اهداف بلند مدت و کوتاه مدت این شورا کمک کردند.

رئیس شبکه بهداشت ساری و میاندرود در این مراسم با اشاره به نیاز حال حاضر ساری به مراکز درمانی و بهداشتی بیشتر و خروج از وضعیت اجاره‌نشینی بسیاری از این مراکز با هدف بالا بردن سطح خدمات‌رسانی، این مسئله را دغدغه جدی مسئولان و مردم دانست.

عقیل برزگر با بیان اینکه در مرکز استان و شهرستان میاندرود مجموعا 53 مرکز فعال به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌دهند تصریح کرد: از این تعداد 22 مرکز در شهر و 31 مرکز در روستاها فعالند.

وی با اشاره به اینکه از تعداد 22 مرکز شهری 15 مرکز و نیمی از مراکز 31گانه روستایی را در حال حاضر استیجاری اعلام و اضافه کرد: سالانه مبلغی بالغ بر 180 میلیون تومان به عنوان اجاره این اماکن پرداخت می‌شود که به شرط وجود زمین در مکان‌های مورد نیاز با این مبلغ می‌توان سالانه یک مرکز جدید ساخت.

این مسئول تصریح کرد: برای بهبود این وضعیت دولت به تنهایی قادر به موفقیت کامل نیست و کمک‌های داوطلبانه افراد در قالب گروه‌های خیران راهگشاست.

این مسئول خدماتی که در این مراکز به مردم ارائه می‌شود را شامل آموزش بهداشت، بهداشت تغذیه، بهداشت خانواده، بهداشت مدارس، ایمن‌سازی و پیشگیری از بیماری‌های واگیر و غیر واگیر، بهداشت محیط  و حرفه‌ای، بهداشت دهان و دندان، تامین داروهای اساسی، بهداشت روان و درمان‌های سرپایی عنوان نمود که بار سلامت جامعه را به دوش می‌کشند.

رئیس شورای خیران سلامت ساری با بیان اینکه شبکه درمان و آموزش و پرورش تنها سازمان‌هایی هستند که در کوچک‌ترین نقاط جمعیتی نیز باید خدمت‌رسانی در محل ارائه دهند تصریح کرد: از طرفی خیران زیادی در سطح جامعه هستند که برای اهدای زمین، کمک مالی و یا حتی کمک تجهیزاتی مانند یخچال و یا آبگرمکن نیاز به راهنمایی، جذب و هدایت دارند که این وظیفه را مجمع خیران سلامت شهرستان ساری متشکل از خود مردم بر عهده دارد.

وی اعضای شورای خیران سلامت شهرستان ساری را افراد معتمد، خیر و سرشناس شهرستان ساری دانست که با دغدغه‌ای که دارند علاوه بر ارائه کمک‌های مالی برای ساخت مراکز درمانی نقش حلقه‌های ارتباطی را برای جذب و راهنمایی خیران دیگر ایفا می‌کنند.

در این جلسه شماره حساب 0109036367007 نزد بانک ملی بنام «شورای خیران سلامت ساری» برای اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها اعلام شد تا افرادی که مایل به مشارکت در این طرح بزرگ هستند بتوانند مبالغ دلخواه خود را اهدا کنند.

به گزارش فارس، این مجمع مردمی که هر 2 هفته یک جلسه برای پیگیری مصوبات و اهداف خود برگزار می‌کند توانست در نخستین جلسه خود با دعوت از یک خیر داوطلب ساروی بنام آقای مرادعلی مهدوی یک قطعه زمین به ارزش تقریبی 5 میلیارد ریال و متراژ 585 متر مربع را برای ساخت مرکز ثابت در محدوده خیابان رودکی ساری جذب و راهنمایی کند.

انتهای پیام/86021/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول