اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام روان‎شناسی گلستان:

صلاحیت روان‎شناسان در همه مراکز با سازمان نظام روان‎شناسی است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام روان‎شناسی گلستان گفت: صلاحیت روان‎شناسان در همه مراکز و دفاتر با سازمان نظام روان‎شناسی است.

صلاحیت روان‎شناسان در همه مراکز با سازمان نظام روان‎شناسی است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، بهرام بختیاری‎سعید در ششمین جلسه کارگروه خانواده و بانوان استان اظهار داشت: نظام روان‎شناسی قوانین خاص خود را دارد، ما با کار کردن کسی مخالف نیستیم اما معتقدیم که باید بر اساس چارچوب‎ها عمل شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور حدود 8 هزار و 500 روان‎شناس و مشاور وجود دارد تصریح کرد: این افراد با مدارک فوق لیسانس و دکترا به عضویت سازمان روان‎شناسی درآمده‎اند و به هیچ وجه روان‎شناس زیر مدرک فوق لیسانس و دکترا عضو این سازمان نیستند.

عضویت 70 گلستانی با مدرک فوق لیسانس و دکترا در سازمان روان‎شناسی

رئیس سازمان نظام روان‎شناسی گلستان بیان داشت: در گلستان حدود 70 نفر با مدرک فوق لیسانس و دکترا عضو سازمان روان‎شناسی هستند که از این تعداد چیزی حدود 20 نفر پروانه کار دارند.

بختیاری‎سعید با بیان اینکه چهار مرکز از سازمان نظام روان‎شناسی مجوز دریافت کرده‎اند ابراز داشت: نیروی انتظامی مجوز فعالیت را مستقیماً از تهران دریافت کرد که البته زیرنظر این سازمان فعال است.

وی متذکر شد: روان‎شناسانی که دارای پروانه هستند و با مراکز بهزیستی فعالیت می‎کنند مشکل خاصی وجود ندارد اما صلاحیت با این سازمان است و صدور مجوز تنها از سوی سازمان بهزیستی کفایت نمی‎کند.

اختلالات شخصیتی با نصیحت و ریش‌سفیدی حل نمی‎شود

رئیس سازمان نظام روان‎شناسی گلستان فقر را تنها عامل طلاق زوجین ندانست و عنوان کرد: ناهنجاری‎ها در خانواده‎هایی که اصلاً مشکل مالی ندارند به وفور دیده می‎شود بنابراین مشکل تفکری و شناختی از مهمترین آسیب‎های این حوزه است.

بختیاری‎سعید برخورد تکلیفی را در این دسته افراد مهم خواند و اظهار داشت: باید از طریق تکلیفی با اینگونه افراد برخورد شود تا نتیجه خوبی حاصل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه روان‎شناسی علم است و نصیحت نیست گفت: اختلافات زناشویی الزاماً در ناسازگاری‎های اخلاقی نیست بلکه اختلالات شخصیتی در رفتارهای زن و مرد دیده می‎شود و گاهاً زن یا مرد بیمار روانی هستند که البته این تشخیص به عهده روان‎شناس است و با توصیه، نصیحت و ریش‌سفیدی این مسائل حل نمی‎شود.

تقویت ادبیات دینی و اعتقادی در کاهش طلاق موثر است

رئیس سازمان نظام روان‎شناسی گلستان تقویت ادبیات دینی و اعتقادی را در نسل جوان یک ضرورت برای کاهش آسیب‎های اجتماعی به ویژه در کاهش طلاق عنوان کرد.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول