اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان:

هدف روان‌شناسی اسلامی هدایت انسان‌ به فطرت طبیعی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه دوره تربیت مشاور دینی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان آغاز شده است، گفت: هدف روان شناسی اسلامی هدایت انسان‌ها به سوی فطرت طبیعی است.

هدف روان‌شناسی اسلامی هدایت انسان‌ به فطرت طبیعی است

حجت‌الاسلام علی‌اکبر صافی اصفهانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه هدف غایی و نهایی روان‌شناسی اسلامی معرفت خداوند است،اظهار کرد: مطابق احادیث دینی روان‌شناسی اسلامی به دنبال معرفت‌الله است بدین شکل که هر انسانی باید به شناختی از خویشتن دست پیدا کند که مقدمه‌ای برای معرفت خداوند باشد.

وی افزود: بنابراین هدف نهایی روان‌شناسی اسلامی هدایت انسان‌ها به سوی شناخت خداوند است و این مسیری است که در آن روح و روان و رفتار انسان به عالی‌ترین سطح بازشناسی، اصلاح، نظم و تکامل دست پیدا می‌کند.

مدیرکل فرهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه روان‌شناسی اسلامی آیات خداوند را در فهم رفتار انسان‌ها چراغ راه خود قرار می‌دهد، تصریح کرد: مشاور دینی از این طریق بر صفات پسندیده و نکوهیده رفتار انسانی آگاهی یافته و مشکلات و مبهمات روان انسان را به مدد شریعت الهی از سر راه بر می‌دارد.

وی ادامه داد: این روان شناسی نوین فطرت، طبیعت و روان انسان را به وصف کشیده و جوانب و ابعاد مختلف نفس را مورد توجه قرار می‌دهد و در واقع با خمیر مایه اسلامی ما را از بسیاری از کتب جدید روان‌شناسی بی‌نیاز می‌کند.

صافی اصفهانی تصریح کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه داشت این است که روان‌شناسی اسلامی درصدد تجویز نسخه‌های مقطعی برای بیماری‌های روانی نیست بلکه هدف آن رسوخ در روان پیچیده و مرموز آدمی و هدایت او به سوی فطرت طبیعی است.

وی اضافه کرد: این چیزی که تنها راه حل درمان‌های روانی در عصر حاضر از سوی صاحب‌نظران علم روان‌شناسی اسلامی معرفی گردیده است که  در روان‌شناسی جدید غربی خبری از آن نیست.

مدیرکل فرهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تاکید بر لزوم تعریف دوره‌های ارشد و یا سطح 3 روان شناسی اسلامی و اخذ مجوز از وزارت علوم و یا حوزه علمیه قم گفت: لازم است مرکز آموزش‌های تخصصی علامه مجلسی دفتر اصفهان نیز نسبت به تعریف و برگزاری دوره‌های ارشد و یا سطح 3 روان شناسی اسلامی و اخذ مجوز از وزارت علوم و یا حوزه علمیه قم اقدام کند.

وی اضافه کرد: دانش روان‌شناسی و مشاوره دینی از مهم‌ترین کارکردهای حوزه و روحانیت تلقی می‌شود که تاکنون بدان پرداخته نشده است و این در حالی است که  اصفهان به عنوان یکی از قطب‌های علمی روان شناسی کشور دارای اساتید روان شناسی مطرحی در ایران است که بسیاری از این افراد دارای تحصیلات حوزوی بوده و معتقد و علاقه‌مند به تعریف دوره‌های ارشد روان شناسی اسلامی هستند بنابراین اصفهان  دارای ظرفیتی بالا در این زمینه است که باید از آن نهایت استفاده را به عمل آورد.

*‌امضای تفاهمنامه همکاری سازمان روان شناسی و دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان

صافی اصفهانی در ادامه با اشاره به امضای تفاهمنامه و اعلام آمادگی سازمان نظام روان شناسی و مشاوره برای تربیت مشاور دینی در دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: 210 نفر از مبلغان پاسخ‌گویی و تخصصی دفتر اصفهان برای حضور در این دوره ثبت نام و اعلام آمادگی کردند که در پی برگزاری آزمون کتبی تست شخصیت ،تعداد 100نفر پذیرش شده و مورد مصاحبه و ارزیابی قرار گرفتند و در نهایت  تعداد 50  نفر برای شرکت در این دوره گزینش شدند.

وی در مورد مباحث آموزشی مطرح شده در این دوره تصریح کرد: دانش‌پژوهان در این دوره ضمن آموزش مبانی و اصول مشاوره با اصول روان شناسی ازدواج، روان شناسی رشد و تحول، روان شناسی شخصیت، آسیب های روانی و روش‌های درمان و غیره به صورت علمی کاربردی آشنا می شوند.

مدیرکل فرهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره  به اینکه استادان مدعو در این دوره همه از استادان مبرز و برجسته گروه روان شناسی و مشاوره دانشگاه اصفهان هستند، گفت: شرکت‌کنندگان پس از گذراندن آزمون‌های تخصصی، موفق به دریافت گواهینامه از سازمان نظام روان شناسی و مشاوره کشور می‌شوند.

انتهای پیام/63008/صا/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول