اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس خبر داد

برگزاری مراسم اربعین بدون زنجیر و سنج و طبل در فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: امسال در اربعین، عزاداران حسینی فقط به مراسم سینه‌زنی می‌پردازند تا مراسم ناب عزاداری به صورت یک شکل انجام شود.

برگزاری مراسم اربعین بدون زنجیر و سنج و طبل در فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس، حجت‌الاسلام ولی‌الله محمودی‌نژاد اظهار داشت: امسال تمام بخش‌های استان فارس بسیج شدند تا بتوانند اربعین حسینی را باشکوه هرچه بیشتر در حرم شاهچراغ (ع) برگزار کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در تاسوعای حسینی به علت بارندگی نتوانستیم آن‌گونه که شایسته این امام بزرگوار است مراسم عزاداری برگزار کنیم از طرف شورای فرهنگ عمومی فارس تصمیم گرفته شد اربعین در شیراز به بزرگ‌ترین گردهمایی حسینی تبدیل شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس اضافه کرد: در عزاداری حسینی مراکز و ادارات دولتی، خصوصی، هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی و دیگر نهادهای مردمی همکاری دارند و با شکوهی متفاوت برپا می‌شود.

محمودی نژاد با اشاره به اینکه مراسم از ساعت 9:30 آغاز می‌شود، بیان کرد: در مراسم اربعین امسال از هیچ‌گونه وسیله عزاداری مانند طبل، زنجیر، سنج و علم و کتل استفاده نمی‌شود و همچنین سخنرانی برگزار نمی‌شود تا عزاداران بتوانند تا قبل از نماز ظهر به صورت یک‌دست و یک شکل به سینه‌زنی بپردازند.

وی با اشاره به اینکه در مراسم اربعین زنجیر‌زنی نیز برگزار نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بیش از 50 اداره آمادگی خود را برای حضور در این مراسم اعلام کرده‌اند و همچنین از تمام مردم و اقشار دوستدار امام حسین (ع) دعوت می‌شود تا در این مراسم باشکوه شرکت کنند تا امسال بتوانیم عزاداری در خور شان این امام بزرگوار برپا کنیم.

انتهای پیام/2448/ح/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول