اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی:

جاده کلیبر - جانانلو حیات وحش ارسباران را تهدید می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی یکی از مشکلات حیات وحش در منطقه حفاظت شده ارسباران را احداث جاده کلیبر – جانانلو عنوان کرد.

جاده کلیبر - جانانلو حیات وحش ارسباران را تهدید می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، بیوک رئیسی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سرشماری حیات وحش در مناطق حفاظت شده ارسباران، کاغذکنان و سهند و پناهگاه حیات وحش کیامکی انجام شد.

مدیر‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: این سرشماری در مسیرهای از پیش تعیین شده و اکیپ‌های دو نفره با روش مستقیم با حضور کارشناسان محیط طبیعی، محیط‌بانان و گارد حفاظت با موفقیت همراه بود.

رئیسی گفت: کارشناسان و گارد حفاظت در این سرشماری محل‌های مشاهده را با GPS برداشت و به نقشه‌های GIS حیات وحش منتقل کردند.

وی یکی از مشکلات حیات وحش در منطقه حفاظت شده ارسباران را احداث جاده کلیبر – جانانلو عنوان کرد و گفت: مسئولان تعهدات و تدابیر کارشناسی محیط زیست مبنی بر راه‌اندازی روگذر عبور حیات وحش، پاسگاه‌های حفاظتی و احداث فنس و نرده‌های ممانعت کننده ورود افراد و حیات وحش به جاده را انجام نداده‌اند که این موضوع تهدیدی مهم برای حیات وحش موجود در این منطقه است.

رئیسی نتیجه سرشماری حیات وحش در تمام مناطق به جز جاده جانانلو را مثبت ارزیابی کرده و از افزایش نسبی جمعیت حیات وحش خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: سرشماری سالانه چهارپایان در منطقه حفاظت شده ارسباران شامل کل و بز، کاغذکنان میانه، آهو و قوچ و میش، سهند قوچ و میش و در پناهگاه حیات وحش کیامکی شامل کل، بز، قوچ و میش است.

انتهای پیام/60002/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول