اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی اردبیل خبر داد

پرداخت 23 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان آسیب ‌دیده اردبیلی

خبرگزاری فارس: رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل از پرداخت 23 میلیارد ریال غرامت به بهره‌برداران و تولید‌کنندگان کشاورزی در استان اردبیل خبر داد.

پرداخت 23 میلیارد ریال غرامت به کشاورزان آسیب ‌دیده اردبیلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامحسین رحمانی ظهر امروز در جلسه کارگروه بررسی مشکلات بیمه محصولات کشاورزی که در خلخال برگزار شد، اظهار داشت: به لحاظ بالا بودن حوادث قهری در سال 90 در خلخال 10 درصد کل بیمه غرامت استان به کشاورزان آسیب ‌دیده این منطقه پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون در شهرستان خلخال5 هزار و 500 هکتار اراضی زراعی، یک هزار و 200 هکتار باغ، 118 هزار هکتار مرتع و بالغ بر 80 هزار واحد دامی تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته است.

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان اردبیل یادآور شد: میزان بیمه زراعت شهرستان خلخال به نسبت استان 2 درصد بوده که این رقم حکایت از استقبال خوب زارعان و کشاورزان این منطقه دارد.

رحمانی گفت: در سطح شهرستان خلخال یک شرکت بیمه محصولات کشاورزی با 15 کارگزار در حال فعالیت است که در کل استان تعداد شرکت‌های بیمه کارگزاری محصولات کشاورزی 12 مورد است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه فرماندار شهرستان خلخال نیز در سخنانی بیان داشت: هماهنگی و تعامل اضلاع جهادکشاورزی و کارگزاران بیمه در کنار مردم برای حل مشکلات آنها ضروری به نظر می‌رسد.

هوشنگ محمدی بر اهمیت نقش حمایتی بیمه در مقابل حوادث قهری اشاره کرد و گفت: گسترش بیمه کردن محصولات کشاورزی و دام در روستاها و شهرها در جهت کاهش خسارات امری لازم و ضروری است.

وی تصریح کرد: مسئولان بیمه کشاورزی استان باید به این نکته توجه داشته باشند که در تمامی بخش‌ها و مناطق روستایی باید کارگزاران بیمه حضور داشته باشند چرا که در برخی از موارد روستاییان برای بیمه کردن دام خود گاه حتی صدها کیلومتر مسیر را تا مرکز شهرستان طی می‌کنند.

فرماندار شهرستان خلخال پرهیز از هرگونه سرگردان کردن مردم در پرداخت‌ها و راه‌اندازی سریع کار مردم را خواستار شد.

محمدی ادامه داد: جهادکشاورزی در زمینه برنامه پنجم توسعه خوب عمل کرده است و باید تلاش کنیم که فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی به صورت همگانی در سطح روستاها و شهرها فراگیر شده و مردم رغبت زیادی به بیمه محصولات و دام خود داشته باشند.

این مسئول در پایان سخنان خود اذعان داشت: مناطق مختلف شهرستان خلخال استعدادهای فراوانی را در زمینه توسعه حوزه کشاورزی دارد زیرا در یک گوشه از این شهرستان زعفران و در گوشه‌ای دیگر برنج و سایر محصولات باغی در حال تولید است.

انتهای پیام/62008/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول