اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرستان زابل صورت می‌گیرد

حفظ 30 هزار نهال توت برای پرورش کرم ابریشم

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و ترویج شرکت‌های پرورش کرم ابریشم ایران گفت: تعداد 30 هزار نهال توت برای پرورش کرم ابریشم در زابل در نظر گرفته شده است.

حفظ 30 هزار نهال توت برای پرورش کرم ابریشم

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، مجید فرزانه ظهر امروز در جلسه توسعه بخش کشاورزی در فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: با توجه به وجود درختان مستعد توت در منطقه سیستان، این خطه بهترین منطقه برای پرورش کرم ابریشم است که اقدامات اجرایی آن با جدیت پیگیری شود.

وی با اشاره به خاک مستعد منطقه سیستان اظهار داشت: آموزش‌های کوتاه مدت و بلندمدت برای پرورش کرم ابریشم در مناطق مختلف انجام می‌شود که شرکت ابریشم ایران با همکاری اداره فنی و حرفه‌ای این مقوله را در منطقه سیستان نیز اجرایی می‌کند.

مدیر آموزش و ترویج شرکت‌های پرورش کرم ابریشم ایران گفت: شرکت ابریشم ایران متولی صنعت نوغان‌داری است و از مهم‌ترین وظایف آن می‌توان به تولید تخم نوغان، پرورش کرم ابریشم، تولید و توزیع توت اصلاح شده اشاره کرد.

وی ادامه داد: به متقاضیان پرورش کرم ابریشم در منطقه به میزان 30 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی اختصاص می‌یابد که از این مقدار مبلغ یک میلیون تومان برای کاشت نهال توت، مبلغ 9 میلیون تومان برای احداث جایگاه پرورش کرم ابریشم، مبلغ هشت میلیون تومان برای ابریشم‌کشی و مبلغ 12 میلیون تومان برای پارچه‌بافی پرداخت می‌شود.

فرزانه با اشاره به خرید تضمینی کرم ابریشم در سال 91-92 بیان کرد: مناطقی که دمای آن نقاط بالای 20 درجه باشد، می‌توان بهترین بهره‌برداری را از این صنعت داشت.

مدیر آموزش و ترویج شرکت‌های پرورش کرم ابریشم ایران اضافه کرد: باید با سرمایه‌گذاری در زمینه کشت نهال توت برای آینده، توسعه این صنعت را تضمین کنیم.

وی افزود: کشاورزان منطقه سیستان می‌توانند در یک فضای کوچک با نگهداری تعدادی جعبه‌های محدود پرورش کرم ابریشم، سود قابل توجهی را در این صنعت داشته باشد.

انتهای پیام/75004/ر30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول