اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال 92

موقوفات همدان دارای وقف‌نامه می‌شوند

خبرگزاری فارس: محقق اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: تا پایان سال 92 نباید موقوفه‌ای بدون نظریه مصرف باشد که بر این اساس باید برای همه موقوفات فاقد مشخصات، وقفنامه صادر شود.

موقوفات همدان دارای وقف‌نامه می‌شوند

جلال تلطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه اداره تحقیق اوقاف در استان همدان از ابتدای سال 91، تأسیس شد، اظهار داشت: اداره تحقیق برابر قانون واحدی شبه‌قضایی است و اهم فعالیت‌هایی که دارد در دو شعبه حسابرسی و شعبه حقوقی است.

وی با بیان اینکه بیشتر فعالیت شعبه حسابرسی اداره اوقاف مربوط به گرفتن مفاصا حساب‌ها از موقوفات متصرفی و غیر متصرفی است، تصریح کرد: شعبه حقوقی اداره تحقیق نیز مسئولیت رتق و فتق امور متولیان، صدور نظریه مصرف، صدور گواهی رحمیت و فعالیت‌هایی که در مباحث حقوقی وجود دارد را بر عهده دارد.

محقق حقوقی اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه استان همدان در زمینه فعالیت‌های اداره تحقیق نیز با بیان اینکه این اداره به تعبیری به عنوان گلوگاه در اداره اوقاف مطرح می‌شود، ابراز داشت: فعالیت‌هایی که موقوفات و متولیان دارند یا خود ادارات اوقاف شهرستان‌ها دارند در اداره تحقیق بازبینی و رصد می‌شود.

وی افزود: در اداره تحقیق اداره اوقاف بر فعالیت‌های متولیان موقوفات در زمینه‌ بودجه‌ها و دخل و خرج آن‌ها، صدور مفاصا حساب و یا مردود و مرجوع کردن آن، هزینه‌کردها، پرونده‌های مالی و نیز در زمینه عملکرد ادارات اوقاف شهرستان‌ها و همچنین متولیان در موقوفات غیر متصرفی اعمال نظر می‌شود.

تلطفی با اشاره به تغییر چارت سازمانی اوقاف در ابتدای امسال نیز تصریح کرد: این تغییر در اداره تحقیق اوقاف نیز تأثیر داشت چرا که سابقاً اداره تحقیق از  رئیس اداره تحقیق، رئیس شعبه حقوقی، یک نفر محقق حقوقی، یک نفر محقق حسابرسی و همچنین مسئول دبیرخانه تشکیل می‌شد اما پس از تغییر چارت سازمانی، چیدمان اداره تحقیق نیز به رئیس اداره تحقیق، رئیس شعبه حقوقی، دو نفر محقق حسابرسی و دو نفر محقق حقوقی تغییر یافت.

وی متذکر شد: افزایش تعداد محققان اداره تحقیق نشان‌دهنده اهمیت این اداره است که سازمان اوقاف نیز این اهمیت را مورد توجه قرار داده و نیروهای تخصصی را بیشتر کرده تا کارها با سهولت بیشتری انجام شود.

محقق حقوقی اداره تحقیق اوقاف و امور خیریه همدان با بیان اینکه ابلاغ سازمان اوقاف به اداره تحقیق بیشتر در زمینه صدور مفاصا حساب‌ها است، گفت: هدف ما بر صدور نظریه‌های مصرف نیز واقع است چرا که بر اساس تصویب سازمان اوقاف تا پایان سال 92 نباید موقوفه‌ای بدون نظریه مصرف باشد که بر این اساس باید برای همه موقوفات فاقد وقفنامه، وقفنامه صادر شود.

وی با اشاره به بحث آموزش متولیان و تعامل به آن‌ها این برنامه را در راستای تعامل هر چه بیشتر متولیان موقوفات غیر متصرفی با ادارات اوقاف با واحد تحقیق دانست.

تلطفی در پایان سخنانش در زمینه وضعیت حقوقی موقوفات در همدان نیز خاطرنشان کرد: همدان از نظر بقاع و موقوفات مشکل و دغدغه خاصی نداریم و همکاری بین ادارات شهرستان‌ها و اداره کل در واحدهای مختلف و واحد حقوقی وضعیت خوبی ایجاد کرده است.

انتهای پیام/89004/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول