اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور 19 تیم

مسابقات سنگنوردی در اهواز آغاز شد

خبرگزاری فارس: نخستین دوره مسابقات سنگنوردی کشور «جام زاگرس» از امروز در اهواز آغاز شد.

مسابقات سنگنوردی در اهواز آغاز شد

قدرت الله نیکخواه رئیس هیئت کوهنوردی خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز در حاشیه این رقابت‌ها اظهار داشت: این مسابقات برای جبران کمبود مسابقات سنگنوردی برگزار شده در طول سال انجام می‌شود.

وی ادامه داد: تعداد مسابقاتی که برای این رشته ورزشی در کشور برگزار می‌شود کمتر از مقدار مورد نیاز برای آمادگی ورزشکاران سنگنوردی برای حضور در مسابقات برون‌مرزی است. این موضوع باعث شد که هیئت استان، جام زاگرس را برگزار کند.

رئیس هیئت کوهنوردی و سنگنوردی خوزستان کیفیت مسابقات را مناسب ارزیابی کرد و افزود: به دلیل حضور نفرات تیم ملی سنگنوردی و قهرمانان چند ماه گذشته مسابقات قهرمانی کشور در این رقابت‌ها، سطح برگزاری جام زاگرس بسیار بالا است و با وجود اینکه نخستین دوره این‌جام است، فرا‌تر از انتظار ماست.

وی این مسابقات را شامل دو رشته سرطناب و سرعت عنوان کرد واظهار داشت: 19 تیم از 15استان در این‌جام شرکت می‌کنند که 64 نفر در رشته سرطناب و 24 نفر درقسمت سرعت با هم به رقابت خواهند پرداخت.

نیکخواه در ادامه افزود: در این رقابت‌ها سه تیم نفت اهواز، نفت امیدیه و هیئت خوزستان از این استان شرکت می‌کنند.

وی اذعان داشت: هدف ما برگزاری هر ساله این مسابقات است. بدیهی است تداوم چنین رقابتی نیاز به همدلی و همکاری بی‌شائبه همه مسئولان استان و همیاری آن‌ها با هیئت استان و اداره ورزش و جوانان استان دارد.

رئیس هیئت کوهنوردی خوزستان بیان کرد: امسال با توجه به تخصیص نیافتن بودجه به هیئت، برنامه‌های پیش بینی شده در تقویم اجرایی سال 91 به سختی و با مشکلات زیاد اجرا می‌شود.

به گفته نیکخواه، این دومین مسابقات در سطح کشوری است که هیئت کوهنوردی و سنگنوردی خوزستان در20 ماه گذشته در این استان برگزار می‌کند و به نوبه خود یک رکورد محسوب می‌شود.

مسابقات سنگنوردی کشوری، جام زاگرس، از ساعت 11 امروز آغاز شده و تا فردا ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/2247/ع/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول