اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتخابات 92 حساس‌تر از انتخابات‌های گذشته

ورشکستگان سیاسی به دنبال انتقام‌گیری از مردم هستند

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان شرقی گفت: انتخابات 92 به مراتب حساس‌تر از انتخابات‌های گذشته است چرا که در این مقطع هر حادثه‌ای دستاویز انتقام از مردم قرار گرفته است.

ورشکستگان سیاسی به دنبال انتقام‌گیری از مردم هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از خسرشاه، احمد علیرضابیگی صبح امروز در جمع مردم خسروشاه بر ریشه‌یابی حماسه 9 دی تاکید کرد و با بیان اینکه 9 دی تنها یک حادثه تاریخی در یک روز خاص نبود، افزود: یکی از ریشه‌های حماسه 9 دی، مطالبات رهبر معظم انقلاب از دولت‌ها در خصوص توسعه مبتنی بر عدالت بود.

وی با بیان اینکه دولت‌ها معمولا در روند پیشرفت و توسعه از خواست‌های قاطبه مردم غافل می‌شوند، اضافه کرد: دولت نهم اقدامات دامنه‌داری برای گسترش عدالت اجتماعی انجام داد اما فرصت دیگری لازم بود تا این اقدامات به نتیجه برسد.

علیرضابیگی افزود: پیام واضح انتخابات 84 پیامی مبتنی بر گفتمان انقلاب اسلامی بود و به همین دلیل نظام سلطه در سال 88 با همه امکانات و نیروهای خود به میدان آمد اما در کمال تعجب مشاهده کرد که مردم ایران انتخاب خود در سال 84 را تکرار کردند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از انتخابات 88 جماعتی که جزو نخبگان جامعه هم بودند مسیر دیگری انتخاب کردند و چون نتوانستند پیام سنگین این انتخابات را درک کنند ادعای تقلب در انتخابات را پیش کشیدند.

علیرضابیگی با بیان این که ادعای تقلب موجب خسارات زیادی برای کشور شد، افزود: برخی چهره‌های موجه حرف‌هایی زدند که مایه تعجب همگان شد ولی آنها متوجه نشدند که اظهارات آنها موجب خوشحالی دشمن می‌شود.

وی اظهار داشت: این افراد ضد انقلاب، ضد امام و ضد عاشورا نبودند اما نتیجه عملکرد آنها جسارت افراد ضد انقلاب و ضد دین و توهین به ساحت عاشورا، امام و انقلاب شد تا حدی که دشمنان انقلاب اسلامی آنها را نماینده خود در مقابله با جمهوری اسلامی معرفی کردند.

استاندار آذربایجان شرقی اضافه کرد: ماجراهایی که بعد از انتخابات 88 روی داد تماما به این خاطر بود که انقلاب اسلامی از پشتوانه عظیم مردمی محروم شود چرا که در این انتخابات پشتوانه مردمی نظام به طور کاملا واضح مشخص شد و این موضوع قابل کتمان نبود.

وی با بیان این که نتیجه این ماجراها خیزش مردم در 9 دی ماه 88 و وارد شدن ضربه سنگین به بدخواهان بود، افزود: امروز هم همان افراد با هدف انتقام از ضربه‌ای که در سال 84 و 88 از مردم خوردند دولت وحدت ملی را مطرح می‌کنند و در صدد بازگرداندن ورشکستگان سیاسی به عرصه اداره کشور هستند.

علیرضابیگی با بیان اینکه مرام مردم ایران روشن است و ما هیچ نگرانی از انتخاب مردم نداریم، گفت: مبنای رای مردم گفتمان انقلاب اسلامی خواهد بود چرا که این مردم همه سختی‌ها و ناملایمات را به خاطر بقا و استحکام این انقلاب تحمل کرده‌اند.

انتخابات 92 حساس‌تر از انتخابات‌های گذشته است

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 را یادآور شد و گفت: انتخابات 92 به مراتب حساس‌تر از انتخابات‌های گذشته است چرا که در این مقطع هر حادثه‌ای دستاویز انتقام از مردم قرار گرفته و عده‌ای تلاش می‌کنند تا نشان دهند که انتخاب مردم اشتباه بوده است.

وی با بیان این که موضوع انتخابات بر تمام امور کشور سایه افکنده، افزود: تلاش بر این است که از تمام حوادث کشور برای اثبات ناتوانی دولت در اداره کشور استفاده شود و با بزرگنمایی مشکلات ادبیات دولت مورد تضعیف قرار گیرد.

علیرضابیگی موضوع زلزله ارسباران را واضح‌ترین مصداق این مطلب دانست و اظهار داشت: با وجود کارهای عظیمی که در مراحل مختلف امداد و نجات، اسکان اضطراری، آواربرداری، ساخت و ساز و اسکان دایم زلزله‌زدگان انجام شده برخی‌ها وانمود می‌کنند که کار خاصی در این مناطق صورت نگرفته است.

وی حضور رهبر معظم انقلاب در مناطق زلزله‌زده را بسیار مهم توصیف کرد و گفت: زلزله موجب تقویت وحدت ملی و یکپارچگی و اتحاد ملت ایران شد و دولت و ملت در این حادثه توانستند قابلیت‌های خود را نشان دهند.

علیرضابیگی با بیان اینکه اقدامات زیادی انجام شد تا دولت نتواند کارنامه موفقی از خود بر جای بگذارد، افزود: با این حال امروز با اطمینان خاطر اعلام می‌کنیم که 11 هزار و 500 واحد مسکونی در این مناطق ساخته و تحویل مردم شده و علاوه بر این 12 هزار واحد دامی و 10 هزار کانکس نگهداری محصولات کشاورزی هم فراهم شده است.

وی تصریح کرد: دولت در این حادثه نشان داد که براساس مسئولیت تصمیم‌گیری می‌کند و علی‌رغم این که تلاش بسیاری شد تا ثابت شود که دولت قادر به اداره موضوع نیست اما دولت عملکرد موفقی در این حادثه داشت.

هدفمندی یارانه‌ها نتایج مثبتی در اصلاح الگوی مصرف داشت

استاندار آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود موضوع اقتصاد را اولویت کنونی مسایل کشور دانست و گفت: عده‌ای معتقدند که باید ثروت کشور را به دست افراد معدودی بدهیم تا مردم سهم خود را از آنها بگیرند اما تفکر دولت احمدی‌نژاد این است که ثروت کشور را باید مستقیما به مردم بدهیم تا خود مردم زندگی خود را مدیریت کنند.

وی با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها نیز با این تفکر اجرا شد، افزود: اجرای این طرح در اصلاح الگوی مصرف و آمادگی برای ورود به شرایط واقعی اقتصاد نتایج مثبتی داشت.

علیرضابیگی با اشاره به ممانعت مجلس از اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها اظهار داشت: مجلس تصور می‌کند که دولت از اجرای این گام اهداف سیاسی تعقیب را می‌کند و به همین دلیل مانع از اجرای آن شده است.

وی اضافه کرد: استدلال مجلس این است که اجرای گام دوم هدفمندی یارانه‌ها موجب تحمیل گرانی بیشتر بر مردم می‌شود اما دولت قصد دارد با سود حاصل از واقعی شدن قیمت حامل‌های انرژی و تزریق آن به زندگی مردم امکان مدیریت شرایط جدید را برای مردم را فراهم کند.

علیرضابیگی با تاکید بر این که باید به مردم اعتماد کنیم، افزود: مردم ما بهتر از همه اقتصاد را متوجه می‌شوند و باید اجازه دهیم خود آنها اقتصاد را مدیریت کنند

انتهای پیام/60002/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول