اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم:

جهش و تحول قم با درآمدهای فعلی مدیریت شهری امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: جهش، تحول و توسعه قم با درآمدهای فعلی مدیریت شهری این شهر تحقق پیدا نمی‌کند.

جهش و تحول قم با درآمدهای فعلی مدیریت شهری امکان‌پذیر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، مجید اخوان بیان داشت: اکنون درآمدهای شهرداری جوابگوی حداکثر وظایف روزمره شهرداری همچون نگهداری شهر، رفت و روب، آسفالت معابر، فضای سبز و هزینه‌های جاری است.

وی با اشاره به اینکه اساس تحول و توسعه در پرتو سرمایه‌گذاری و مشارکت محقق می‌شود گفت: برای تحول اساسی در طرح‌های شهری استفاده از منابع دیگر اجتناب‌ناپذیر است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر قم فروش اوراق مشارکت در طرح بلوار پیامبر اعظم (ص) را یکی از این منابع عنوان کرد و افزود: حدود 500 طرح ریز و کلان در بودجه عمرانی شهرداری قم پیش‌بینی شده است.

اخوان طرح‌های مترو، مونوریل، ادامه خیابان شهید روحانی، سلسله پل‌های جمهوری، ادامه تونل عمار یاسر و پل سه سطحه 9 دی را از مهم‌ترین طرح‌های شهری ذکر کرد که بهره‌برداری از این طرح‌ها در توسعه شهر قم و حل معضلات ترافیکی نقش اساسی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: با وجود اینکه اقدامات خوبی برای رفع جبران عقب‌ماندگی‌های قم انجام شده اما هنوز کارهای انجام شده با انتظارات مردم و جایگاه این شهر فاصله دارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: در طرح‌های عمرانی نیمه کاره با توجه به منابع مالی محدود شهرداری، از بخش خصوصی، سرمایه‌گذاران و همچنین بخش دولتی انتظار داریم شهرداری را در به سرانجام رساندن این طرح‌ها کمک کنند.

وی افزود: متاسفانه با وضعیت اقتصادی موجود و رکود ساخت و ساز، همین درآمدهای شهرداری نیز مورد تاثیر قرار گرفته و با توجه به افزایش قیمت مصالح، با عدم اقبال پیمانکاران در اجرای طرح‌های عمرانی مواجه شده‌ایم و بعضا خدشه‌ای در بعضی از این طرح‌ها وارد کرده است.

اخوان گفت: باقی مانده طرح‌های کلان شهری نیازمند مساعدت دستگاه‌ها، مسئولان و همراهی مالکان در تملک املاک واقع در طول مسیر طرح‌ها است تا این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری رسیده و شاهد توسعه بیش از پیش شهر قم باشیم.

انتهای پیام/2258/ع/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول