اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان تأکید کرد

بازگشت سرمایه‌ به چرخه اقتصاد با مدیریت پسماند

خبرگزاری فارس: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: با مدیریت درست پسماندها می‌توانیم بسیاری از سرمایه‌ها را به چرخه اقتصاد بازگشت دهیم و از اسراف نیز جلوگیری کنیم.

بازگشت سرمایه‌ به چرخه اقتصاد با مدیریت پسماند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، قربانعلی محمدپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری دوره آموزشی مدیریت پسماندهای صنعتی و عادی اظهار کرد: در راستای تداوم برگزاری نشست‌های آموزشی، یک دوره آموزشی با عنوان مدیریت پسماندهای صنعتی و عادی، ویژه کارشناسان سازمان‌های مرتبط، 70 نفر از نمایندگان واحدهای صنعتی استان، اعضای کارگروه پسماند استان و کارشناسان محیط زیست و نمایندگان سازمان‌های غیر دولتی زیست‌محیطی استان طی سه روز از 11 دی ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف از برگزاری این دوره آشنایی مخاطبان با نحوه صحیح مدیریت و کنترل یا دفع پسماندهای تولید شده در واحدهای صنعتی است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان بیان داشت: طی این دوره آموزشی شرکت‌کنندگان با آخرین تصمیمات، اقدامات و انتظارات کارگروه ملی پسماند آشنا می‌شوند.

وی ادامه داد: تصمیمات کارگروه ملی، اقدامات و انتظارات، مدیریت پسماندهای ویژه صنعتی، تبدیل پسماندهای صنعتی ویژه به عادی، تصفیه فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی و جداسازی پسماندهای عادی از ویژه در مبدأ تولید از مواردی است مورد بحث و بررسی و تدریس قرار خواهد گرفت.

محمدپور تصریح کرد: از دیگر سرفصل‌هایی که مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد، می‌توان به فهرست مدون پسماندها، حد تشخیص، نحوه شناسه‌‎گذاری پسماندهای ویژه، آشنایی با روش‌های دفع نهایی پسماندهای ویژه، نگهداری دائمی، دفن در زمین و سوزاندن در زباله‌سوز اشاره کرد.

وی ابراز داشت: اگر جداسازی و تفکیک زباله و مدیریت پسماند را به شکل صحیح آن انجام دهیم از بسیاری از هدررفتن‌ها و شیوع بیماری‌های عفونی و... جلوگیری می‌کنیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست همدان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: با مدیریت درست پسماندها می‌توانیم بسیاری از سرمایه‌ها را به چرخه اقتصاد بازگشت دهیم و از اسراف نیز جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/89006/صا20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول