اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول واحد طرح و برنامه جهاد کشاورزی آزادشهر:

6175 کلنی زنبور عسل در آزادشهر وجود دارد

خبرگزاری فارس: مسئول واحد طرح و برنامه جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر گفت: در حال حاضر 6 هزار و 175کلنی زنبور عسل در سطح شهرستان آزادشهر وجود دارد.

6175 کلنی زنبور عسل در آزادشهر وجود دارد

علی‌اصغر دیدگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: اجرای طرح آمارگیری پرورش زنبور عسل در شهرستان آزادشهر همزمان با سایر شهرستان‎های استان انجام گرفت که با توجه به شرایط جوی و استقرار کلنی‎های زنبور عسل در کوهپایه‎ای شهرستان آمارگیری کامل و جامعی صورت گرفت و مشخص شد این تعداد کلنی زنبور عسل توسط 140 زنبوردار اداره می‎شود.

 

وی خاطرنشان کرد: آزادشهر با توجه به دارا بودن شرایط آب و هوایی خاص و بهره‎مندی از مواهب طبیعی و جنگل و وجود باغات و مزارع کلزا همه ساله پذیرای زنبورستان‎های مهمان از استان‎های دیگر است ضمن اینکه ظرفیت تولید عسل این شهرستان به39 تن در سال رسیده که انتظار است تحت تاثیر آموزش‎هایی که کارشناسان واحد آموزش و ترویج برای زنبورداران در نظر گرفته نگهداری زنبور عسل و تولید عسل بیشتر شود.

مسئول واحد طرح و برنامه جهاد کشاورزی شهرستان آزادشهر با اشاره به بارندگی‎های اخیر اذعان داشت: میزان بارندگی در شهرستان از ابتدای سال‌جاری تا 10 دی ماه امسال بالغ بر 680 میلی‌متر بوده که این مقدار بارش در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته 60 درصد افزایش داشته است که می‎تواند برای کشاورزان و دامداران منطقه خبر مسرت‎بخشی باشد.

انتهای پیام/2307/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول