اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی گرگانی:

سپاه مولود و زنجیره اتحاد و خیرخواهی ملت ایران است

خبرگزاری فارس: یکی از اساتید حوزه علمیه قم سپاه پاسداران را مولود وحدت، همدلی و زنجیره خیرخواهی ملت ایران دانست و گفت: اگر زنجیره نیکی ادامه یابد جامعه به سمت مدینه فاضله پیش می‌رود.

سپاه مولود و زنجیره اتحاد و خیرخواهی ملت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی امروز در جمع گروهی از بسیجیان سراسر کشور آیاتی از سوره مبارکه «اعراف» را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: در هر دوره‌ای انسان‌های طرفدار خیر و شر در مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند و این مسئله از زمان حضرت آدم و پسران ایشان، هابیل و قابیل وجود داشته که یکی از آن‌ها دیگری را به قتل رساند.

وی افزود: امروز هم این دو یا چند دستگی در میان انسان‌ها دیده می‌شود و نسل‌های آینده هم بر همین منوال روزگار را سپری خواهند کرد.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر تلاش برای رسیدن به سعادت و خوشبختی و حضور در میان جبهه حق خاطرنشان کرد: در این میان گروه طرفدار حق نیز خود به دو دسته تقسیم می‌شود؛ گروهی که تنها نجات خویشتن را مد نظر داشته و کاری برای دیگران انجام نمی‌دهند و دسته‌ای که علاوه بر پیمودن راه سعادت و خوشبختی، سایر انسان‌ها را نیز با خود همراه می‌سازند.

وی ادامه داد: گروه نخست در جبهه حق همواره از دسته دوم سئوال می‌کنند چرا امر به معروف و نهی از منکر می‌کنید و این در حالی است که این فریضه واجب در دین اسلام وجود داشته و همگان موظف به رعایت آن هستند.

آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به پاسخ گروه دوم به سئوال‌کنندگان اظهار کرد: آن‌ها به گروه نخست جواب می‌دهند که احتمال تأثیر امر به معروف و نهی از منکر ما در گناهکاران وجود دارد و حتی اگر یک تن از آنان نجات یابد گویی جامعه‌ای از هلاکت رهیده است زیرا او بر خانواده و نزدیکان خویش تأثیر می‌گذارد و سبب نجاتشان می‌شود و اگر این زنجیره در جامعه گسترده شود آن‌گاه امت به سمت مدینه فاضله پیش خواهد رفت.

استاد خارج فقه حوزه علمیه قم سپاه پاسداران را مولود وحدت، همدلی و زنجیره خیرخواهی ملت ایران دانست و افزود: وعده الهی بر این است که آمران به معروف و ناهیان از منکر اهل نجات هستند حتی اگر سخنشان در دیگران تأثیر نداشته باشد.

وی با بیان اینکه قرآن مجموعه با برکتی از همه فضائل و دستورات لازم برای رفع نیازهای مادی و معنوی انسان‌هاست، گفت: جامعه دینی هیچ‌گاه نباید شاهد اختلاف و دشمنی در میان مسلمانان باشد تا در این رهگذر خوراک تبلیغاتی در اختیار دشمن قرار نگیرد.

آیت‌الله علوی گرگانی تاکید کرد: مسئولان و مدیران کشور در شرایط کنونی باید با وحدت و همدلی و نیز مشورت با اقتصاددانان مشکلات و گرانی‌ها را حل کرده و از فشار به مردم جلوگیری کنند زیرا دشمنان با وجود معضلات داخلی فراوان در کشورهای خود، کوچک‌ترین معضلی را در جامعه اسلامی رصد کرده و انگشت بر همان نقطه می‌گذارند و هجمه‌های خود را شدت می‌بخشند.

انتهای پیام/78004/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول