اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لیونی: رقبایم از بازگشت من به سیاست می‌ترسند

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه سابق رژیم‌صهیونیستی می‌گوید رقبایش از بازگشت او به جهان سیاست هراسان شده‌اند و به همین دلیل اظهاراتی علیه وی و حزب تازه‌ تأسیسش بیان می‌کنند.

لیونی: رقبایم از بازگشت من به سیاست می‌ترسند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، «تزیپنی لیونی» وزیر خارجه سابق اسرائیل امروز مدعی شد رقبای سیاسی‌اش از بازگشت او به جهان سیاست هراسان هستند.

اظهارات امروز لیونی در مصاحبه با رادیو ارتش اسرائیل و در واکنش به صحبت‌های رقبای وی انجام شد. رقبای سیاسی لیونی اخیرا گفته بودند اگر حزب «هاتنوعا» به رهبری لیونی نتواند حداقل بیش از 10 کرسی در پارلمان به دست آورد، وی سیاست را ترک می‌کند.

وی در این مورد گفت: من با این شناخت عمیق که ممکن است در آغاز سطحی جدید در سیاست بهایی شخصی بپردازم، به سیاست بازگشتم و باید با این مشکلات روبرو شوم. من به جنگیدن ادامه می‌دهم، از هر کجایی که باشد، کنست یا پارلمان.

روز 27 نوامبر بود که لیونی با اعلام تأسیس حزبی جدید به نام «هاتنوعا» به جهان سیاست بازگشت. وی از مخالفان کابینه و نخست‌وزیر کنونی رژیم‌صهیونیستی است و احتمال ائتلاف وی با حزب کارگر به رهبری «پلی یخیموویچ» وجود دارد.

هرچند که لیونی تلاش می‌کند ائتلاف کنونی دو حزب «لیکود» و «اسرائیل بیتنا» به رهبری «بنیامین نتانیاهو» و «آویگدور لیبرمن» را در انتخابات روز سوم بهمن شکست دهد، اما تأسیس حزب جدید وی که در حقیقت انشعابی از حزب «کادیما» به رهبری «شائول موفاز» است، موجب تضعیف کادیما یعنی مهم‌ترین حزب مخالف نتانیاهو شده و عملا احتمال پیروزی نتانیاهو و متحدانش را بیش از پیش افزایش داده است.

انتهای پیام/ق.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول