اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به همت کلینیک حقوقی دانشگاه مفید صورت گرفت

پایان کار چهارمین مدرسه تخصصی «حقوق بشر دوستانه در اسلام و مقررات بین‌المللی»

خبرگزاری فارس: چهارمین مدرسه تخصصی حقوق بشر دوستانه در اسلام و مقررات بین‌المللی با تاکید بر منازعات مسلحانه که به همت کلینیک حقوقی دانشگاه مفید در این دانشگاه برگزار شده بود پایان یافت.

پایان کار چهارمین مدرسه تخصصی «حقوق بشر دوستانه در اسلام و مقررات بین‌المللی»

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در این دوره از مدرسه تخصصی حقوق به تبیین زمینه‌های شکل‌گیری مبانی و منابع حقوق بشر دوستانه، نهادها و سازمان‌های بین‌المللی موثر در حقوق بشر دوستانه، کودکان و زنان و سالمندان در حقوق بشر دوستانه و ساز و کارها و ضمانت اجرای حقوق بشر دوستانه پرداخته شد.

از دیگر مباحثی که در این دوره از مدرسه تخصصی حقوق به آن توجه شد می‌توان به حقوق کیفری بین‌المللی و حقوق بشر دوستانه، اماکن غیرنظامی و محیط زیست در حقوق بشر دوستانه و حمایت از کادر پزشکی، خبرنگاران و هیئت‌های مذهبی در حقوق بشر دوستانه و سلاح‌های کشتار جمعی اشاره کرد.

دانشجویان و دانش‌پ‍‍ژوهان شرکت‌کننده در این دوره که دانشجو و یا فارغ‌التحصیل مقطع دکتری و یا کارشناسی ارشد بودند پس از برگزاری هر نشست تخصصی در قالب یک گروه به بررسی مطالب مطر شده پرداخته و سپس در قالب یک کنفرانس نظرات و راهکارهای خود را ارائه دادند. در چهارمین مدرسه تخصصی حقوق اساتید برجسته‌ای چون امیر ساعد وکیل مشاور مرکز امور حقوقی بین‌المللی ریاست جمهوری، سعید رهایی معاون آموزش دانشگاه مفید، حجت‌الاسلام سید مصطفی میر محمدی مدیر مرکز مطالعات حقوق تطبیقی دانشگاه مفید، ناصر قربان‌نیا مدیر گروه حقوق دانشگاه مفید و علیرضا دیهم رئیس سابق دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه حضور داشتند.

در این مدرسه مجنده عضو هیئت علمی دانشگاه مفید، محمدمهدی مقدادی عضو هیئت علمی و مدیر کلینیک حقوقی دانشگاه مفید و محمد منیر صفی‌الدین نماینده یونیسف در ایران به تدریس مباحث گوناگون حقوق بشر دوستانه پرداختند.

 
در پایان این مدرسه تخصصی ضمن تقدیر از دانشجویان برتر با حضور مدیر کلینیک حقوقی و جمعی از مدیران دانشگاه مفید گواهی شرکت در چهارمین مدرسه تخصصی حقوق به دانشجویان و دانش‌پژوهان اعطا شد.

برخی از مراجع حقوقی ملی و بین‌المللی مانند سازمان یونیسف در ایران و کمیسیون حقوق بشر اسلامی از برگزاری چهارمین مدرسه تخصصی حقوق در دانشگاه مفید حمایت کردند.

انتهای پیام/78005/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول