اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با تاکید بر حقوق کودک در منازعات مسلحانه

چهارمین مدرسه تخصصی حقوق در دانشگاه مفید آغاز به کار کرد

خبرگزاری فارس: چهارمین مدرسه تخصصی حقوق با عنوان «حقوق بشردوستانه در اسلام و مقررات بین‌الملل» با تاکید بر حقوق کودک در منازعات مسلحانه در دانشگاه مفید قم آغاز به کار کرد.

چهارمین مدرسه تخصصی حقوق در دانشگاه مفید آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این مدرسه حقوقی که به مدت سه روز برگزار می‌شود به زمینه‌های شکل‌گیری، مبانی و منابع حقوق بشردوستان پرداخته خواهد شد.

از دیگر مباحثی که در این مدرسه تخصصی حقوق با یاری اساتید برجسته و همراهی دانشجویان به آن توجه می‌شود نهادها و سازمان‌های بین‌المللی مؤثر در حقوق بشردوستانه، کودکان، زنان و سالمندان در حقوق بشردوستانه، ساز و کارها و ضمانت اجرای حقوق بشردوستانه، حقوق کیفری بین‌المللی و حقوق بشردوستانه، اماکن غیر نظامی و محیط زیست در حقوق بشردوستانه، حمایت از کادر پزشکی، خبرنگاران و هیئت‌های مذهبی در حقوق بشردوستانه و سلاح‌های کشتار جمعی است.

در برگزاری این مدرسه تخصصی حقوق، مرجع ملی حقوق کودک و یونیسف ایران با همکاری کمیسیون حقوق بشر اسلامی مشارکت دارند.

چهارمین مدرسه تخصصی حقوق شش نشست تخصصی دارد که در نشست تخصصی نخست به زمینه‌های شکل‌گیری، مبانی و منابع حقوق بشردوستانه توجه می‌شود.

در این نشست اساتید برجسته‌ای چون ناصر قربان‌نیا و غلامعلی قاسمی به ایراد سخن خواهند پرداخت و با تبیین مسائل روز دانش‌پژوهان و دانشجویان را به بحث و کارگاه عمومی دعوت می‌کنند.

در نشست دوم نیز موضوع نهادها و سازمان‌های بین‌المللی مؤثر در حقوق بشردوستانه، ساز و کارها و ضمانت اجرای حقوق بشردوستانه بررسی می‌شود.

محمد منیر صفی‌الدین و محمدحسن ضیایی‌فر به همراه امیر ساعد وکیل مباحث را مطرح کرده و دانشجویان را به بحث عمومی و پرسش و پاسخ فرا می‌خوانند.

سومین نشست تخصصی نیز روز پنجشنبه با عنوان کودکان، زنان در حقوق بشر دوستانه با راهنمایی اساتیدی مانند محمد حبیبی مجنده عضو هیئت علمی دانشگاه مفید، محمدمهدی مقدادی و سید مصطفی میرمحمدی برگزار خواهد شد.

دانش‌پژوهان و دانشجویان پس از مباحثه و کار گروهی به تدوین گزارش مباحث و راهکارهای جدید مطرح شده در گروه‌ها می‌پردازند.

در چهارمین نشست تخصصی به حقوق کیفری بین‌المللی و حقوق بشردوستانه و کودکان در منازعات مسلحانه پرداخته می‌شود و اساتیدی مانند دی هیم، سعید رهایی، نادر ساعد و سید حسین هاشمی دانشجویان را در ارائه مطالب جدید و راهکارهای نوین همراهی می‌کنند.

روز جمعه نیز به نشست‌های پنجم و ششم اختصاص دارد که به مباحثی چون اشخاص غیر نظامی در حقوق بشردوستانه و سلاح‌های کشتار جمعی توجه می‌شود.

اساتیدی مانند ناصر قربان‌نیا، داعی و بشری دانشجویان را در بحث عمومی، پرسش و پاسخ و کار گروهی یاری می‌کنند.

حمایت از کادر پزشکی، خبرنگاران و هیئت‌های مذهبی در حقوق بشر دوستانه موضوع نشست تخصصی ششم است که در این نشست حجت‌الاسلام سعید رهایی، سید مصطفی میرمحمدی و حجت‌الاسلام مهدی فیروزی به ایراد سخن خواهند پرداخت.

انتهای پیام/78005/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول