اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

شهروندان سوری در گفت‌و‌گو با فارس مطرح کردند

حل نسبی بحران نان سوریه با ارسال کمک‌های جمهوری اسلامی ایران

خبرگزاری فارس: سیر صعودی قیمت مواد اولیه مردم از جمله نان باعث شد حکومت سوریه به فکر راهکاری برای حل این بحران باشد که یکی از این راه‌ها واردات آرد از ایران بود که در روند کاهش قیمت نان مؤثر واقع شده است.

حل نسبی بحران نان سوریه با ارسال کمک‌های جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق، قیمت کالاهای مردم در پایتخت سوریه بعد از یک رشد باورنکردنی متوقف شده است، رشد قیمتی که شاید به خاطر وضعیت امنیتی موجود حاصل شد به طوری که گروه‌های مسلح مانع از رسیدن مواد مورد نیاز مردم به برخی استان ها می شوند.

 

این در حالی است که برخی خودروهای حمل بار که در راه حرکت به شهرها هستند را سرقت می‌کنند، آن ها مواد اولیه همچون نان را سرقت می کنند تا بحران ایجاد کنند.

علاوه بر اینکه برخی تاجران هم هستند که قصد شدت بخشیدن بر این بحران را دارند تا منافع مادی خود را با احتکار مواد اولیه و فروش چندین برابر آن تامین کنند. این‌ها منجر به ایجاد بحرانی سخت در مواد اولیه مردم شد. به خصوص مساله نان که فشار زیادی بر مردم سوریه وارد آورد و زنگ خطر را برای حکومت به صدا درآورد و حکومت مجبور به اجرای اقداماتی برای حل این بحران شد. 

 

از جمله اینکه «آرد» را از جمهوری اسلامی ایران وارد کرد به طوری که مساله نان به شکل قابل توجهی بهبود پیدا کرد و شهروندان سوری در گفت‌وگو با فارس نیز این نکته را تایید کردند.

از سوی دیگر نوسانات ارز نیز بر دیگر کالاهای مردم از جمله شکر و روغن و گوشت و غیره تاثیرگذار است. قیمت فروش دلار به 93 لیر و قیمت خرید آن به 91 لیر سوری رسیده است.

«مظهر یوسف» تحلیلگر اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دمشق تاکید کرد نقش تاجران و وارد کنندگان و تولیدکنندگان در ایجاد بحران اقتصادی خیلی بیشتر از دلایل حقیقی و وضعیت ناامنی موجود است.

وی افزود متاسفانه رشد قیمت ها بیشتر به خاطر سوء استفاده برخی تاجران از این بحران است و اقدامات بازدارنده ای نیز از سوی حکومت سوریه مشاهده نمی شود و بانک مرکزی در کاهش نرخ دلار چندان دخالت نمی کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که تاجران بر مواد اولیه مردم سیطره دارند که این مساله باعث می شود به راحتی و آن طور که می خواهند با قیمت کالاها بازی کنند.

 

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول