اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد:

اداره ورزش حق دخالت در برگزاری مجمع عمومی هیئت فوتبال را ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت فوتبال کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که تربیت بدنی حق برگزاری مجمع عمومی هیئت فوتبال را ندارد، گفت: آگهی‌هایی که در روزنامه‌ها برای برگزاری مجمع عمومی چاپ می‌شود، غیر قانونی است.

اداره ورزش حق دخالت در برگزاری مجمع عمومی هیئت فوتبال را ندارد

پرویز موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: پیرو نمابری که برای دفتر خبرگزاری فارس در استان کهگیلویه و بویراحمد فرستادم از این تریبون اعلام می‌کنم که تربیت بدنی طبق قوانینی که از چهار سال پیش توسط فیفا برای فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ارسال شده حق دخالت در برگزاری مجمع عمومی فدراسیون فوتبال و همچنین مجمع عمومی هیئت فوتبال استان‌ها را ندارد.

رئیس هیئت فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد به اقدام غیر قانونی اداره‌کل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد برای درج اطلاعیه مبنی بر ثبت‌نام کاندیداهای احراز پست ریاست هیئت فوتبال اشاره کرد و گفت: دوستان ما در اداره‌کل ورزش و جوانان هنوز نمی‌دانند که چهار سال پیش و بر اساس دستورالعمل فیفا قوانین فوتبال کشور تغییر کرده و فدراسیون فوتبال از دستگاه ورزش استقلال پیدا کرده است.

موسوی گفت: تربیت بدنی نه حق ثبت‌نام و نه حق برگزاری مجمع را ندارد و طبق اساسنامه هیئت‌های استانی باید این کار را انجام دهند که البته ورزش و جوانان یک نماینده برای نظارت بر ثبت‌نام دارد.

وی از کمیته بررسی مدارک و وظایف آن‌ها سخن به میان آورد و گفت: این کمیته مرکب از سه عضو بوده که عبارتند از دبیر هیئت فوتبال استان و یک نفر کارشناس حقوقی که توسط هیئت رئیسه انتخاب می‌شود و همچنین نماینده مدیرکل ورزش و جوانان که این سه نفر در کمیته بررسی مدارک و تطبیق آن‌ها با شرایط، کار أخذ صلاحیت‌ها را با رجوع به مراجع مربوطه بر عهده دارند.

موسوی گفت: همه این‌ها نشان می‌دهد که فدراسیون فوتبال در طول چهار سال گذشته مستقل از هر نهادی بوده و استقلال خود را حفظ کرده است.

این مسئول تصریح کرد: بنابراین آقایان در اداره‌کل ورزش و جوانان باید بدانند که برخی از کارهای غیر قانونی موجب بروز مشکلاتی برای فوتبال کشور می‌شود و به همین دلیل با تماسی که با کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال داشتیم این موضوع به اطلاع وی رسید که خلاف قانون بودن این اقدام اداره‌کل ورزش و جوانان از زبان رئیس فدراسیون فوتبال نیز اعلام شد.

 

انتهای ‌پیام/2571/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول