اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازپرس شعبه یک دادسرای اراک:

قاتل پیرمرد و پیرزن اراکی دستگیر شد

خبرگزاری فارس: بازپرس شعبه یک دادسرای اراک از دستگیری قاتل پیرمرد و پیرزن اراکی که زن و شوهر بودند، ظرف 24 ساعت پس از وقوع قتل خبر داد.

قاتل پیرمرد و پیرزن اراکی دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اصغر سلطانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ساعت 18:30 ششم دی ماه امسال حسب تماس تلفنی پلیس 110 اراک و مسئولان کلانتری 16 و اطلاع معاون دادستان  اراک مبنی بر وقوع دو فقره قتل عمد در خیابان شهدای صفری اراک به عنوان بازپرس ویژه قتل و بازپرس شعبه یک دادسرای اراک ضمن هماهنگی با پلیس 110 و تشخیص هویت با خودروی نیروی انتظامی به محل اعزام شدیم.

وی تصریح کرد: حدود ساعت 19 به محل رسیدیم، کوچه و خیابان‌ مملو از جمعیت بود، وقتی که وارد صحنه شدیم مأموران نیروی انتظامی صحنه جرم را حفظ کرده بودند و جلوی ورود و خروج افراد گرفته شده بود.

بازپرس شعبه یک دادسرای اراک ادامه داد: به محض اینکه به محل وقوع قتل رسیدیم تحقیقات را آغاز کردیم و در همان مراحل ابتدایی تحقیق با اطلاعاتی که از مطلعین به دست آوردیم به چند نفر مظنون شدیم.

سلطانی افزود: متأسفانه در این حادثه م.ر. ر 65 ساله شوهر و ا. ع 50 ساله همسر بر اثر ضربات شدیدی که بر سرشان وارد شده بود به طرز فجیعی به قتل رسیده بودند، خون تمام اتاق را فرا گرفته بود، وضع خانه  شلوغ و به هم ریخته و از وقوع جنایت و درگیری حکایت می‌کرد.

وی گفت: مشاهده اوضاع به هم ریخته محل وقوع نشان می‌داد انگیزه قاتل از وقوع قتل سرقت و به دست آوردن طلا و پول بوده است.

بازپرس شعبه یک دادسرای اراک با بیان اینکه با تحقیق از بستگان مقتول به یک نفر از بستگان مقتول مظنون می‌شود، بیان کرد: با تحقیق از بستگان به یک نفر از بستگان نزدیک مقتول مظنون و سریعا در همان صحنه جنایت دستورات لازم را برای دستگیری فرد مورد نظر به رئیس پلیس آگاهی صادر کردیم.

سلطانی ادامه داد: متهم را به پلیس آگاهی احضار کرده و دستور تفتیش از منزل وی را صادر و در همان شب  حادثه منزلش را بازرسی کردیم.

وی با اشاره به اینکه متهم (م.ر) فردی 21 ساله و مجرد بود، گفت: تحقیق از متهم در همان شب انجام شد و با توجه به اظهارات ضد و نقیضی که داشت ظن ما به قاتل بودن وی بیشتر شد.

بازپرس شعبه یک دادسرای اراک افزود: فردای آن روز متهم به دادسرا اعزام شد، در تحقیقات اولیه ابتدا منکر وقوع قتل شد و اتهام قتل را قبول نداشت.

سلطانی ادامه داد: با توجه به تحقیقات انجام شده و شواهد و مدارکی که علیه متهم م. ر وجود داشت، وی در تاریخ هفتم دی ماه به اتهام دو فقره قتل عمد با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شد، چند روزی در اختیار کارآگاهان قرار گرفت، تحقیقات از وی ادامه پیدا کرد، فردای آن روز یکی از دوستان نزدیک متهم به نام ا. خ تحت بازجویی قرار گرفت و اعتراف کرد که از موضوع قتل دوستش آگاه است.

بازپرس شعبه یک دادسرای اراک بیان داشت: دوست متهم واقعیت قتل را بازگو کرد و مدعی شد متهم  یک هفته قبل نزد او رفته و عنوان کرده برای اینکه به خاطر دیه 30 میلیون تومانی به زندان نرود قصد دارد خاله‌اش را بکشد و طلاهایش را سرقت و بفروشد که دوست متهم اظهار می‌دارد، تلاش کرده متهم را از این کار منصرف کند.

سلطانی ادامه داد: قاتل بعد از قتل به خانه دوستش ا.خ می‌رود، طلاها را پیش او می‌گذارد و وی هم طلاها را که شامل یک دستبند و یک انگشتر بوده، نزد یک طلا فروش برده و به مبلغ سه میلیون و 808 هزار تومان می‌فروشد و به همراه یک میلیون تومان پول دیگری که قاتل از کیف مشکی رنگ خاله‌اش برداشته بود، به صورت امانت نزد خود نگاه می‌دارد که مأموران پلیس آگاهی این پول را نیز کشف می‌کنند.

وی گفت: با اظهارت دوست قاتل و روشن شدن واقعیت قاتل برای بازجویی مجددا به دادسرا اعزام می‌شود که در بازجویی لب به اعتراف گشوده و ماجرا را توضیح می‌دهد.

بازپرس شعبه یک دادسرای اراک با اشاره به اظهارات قاتل بیان داشت: قاتل در اعترافات خود گفت من دیه بدهکار بودم، قبل از جنایت شیشه مصرف کردم، به خانه خاله‌ام رفتم، هوا تاریک شده بود در زدم، شوهر خاله‌ام در را باز کرد و با تعارف او به داخل خانه رفتم، کنار بخاری نشستم، چایی خوردم و شوهر خاله‌ام از من پذیرایی کرد، با توجه به اینکه تصمیم داشتم طلاها را ببرم، از قبل چوبی را در پشت کمرم پنهان کرده بودم، سپس به بهانه آب خوردن به آشپزخانه رفتم، کمی آب خوردم، موقع خروج چوب را بیرون آوردم و با آن یک ضربه به سر شوهر خاله‌ام زدم، او افتاد چندین ضربه پشت سر هم به او وارد کردم، خاله‌ام حمام بود، منتظر شدم تا از حمام بیاید، به محض اینکه از حمام بیرون آمد یک ضربه چوب به او زدم، خاله‌ام پرسید برای چی؟ چندین ضربه پشت سر هم به سرش کوبیدم،  هاونگی در آشپزخانه بود، آن را برداشتم و تا می‌توانستم با دسته هاونگ بر سرش کوبیدم، بعد به وسیله یک قیچی که آن را هم از آشپزخانه آوردم، النگویی را که در دست خاله‌ام بود، بریدم، انگشترش را از انگشتش بیرون آوردم، به بهانه پیدا کردن سایر طلاها  تمام خانه را جست و جو کردم، داخل قابلمه‌ها، پخچال و گلدان‌ها را گشتم، اما چیزی پیدا نکردم، به اتاق خواب رفتم کیف مشکی رنگی آنجا بود که یک میلیون تومان در آن پول بود، پول‌‌ها را برداشتم و موقع خروج شیر گاز را به سختی تا نیمه باز کردم تا اگر زنده مانده بودند، به وسیله گاز خفه شوند، بعد از فرار از صحنه قتل به خانه دوستم رفتم، کاپشن و شلوارم خونی شده بود، آن‌ها را عوض کرده و پول و طلاها را نزد او امانت گذاشتم که در کمتر از 24 ساعت پس از وقوع قتل شناسایی و دستگیر شدم.

سلطانی با بیان اینکه قاتل برای اینکه اثری از خود بر جای نگذارد، دو دستکش بر دست کرده بود، گفت: قاتل یک دستکش جراحی پلاستیکی کرمی رنگ بر دست کرده و روی آن هم یک دستکش سیاه پوشیده بود تا اثری از خود بر جای نگذارد.

وی با اشاره به اینکه قاتل با انگیزه قبلی و به نیت سرقت طلا و جواهرات خاله خود اقدام به قتل کرده، گفت: قاتل سابقه چند فقره ضرب و جرح و درگیری داشته که توسط دادگاه محکوم به پرداخت 300 میلیون ریال شده بود.

سلطانی با بیان اینکه طلافروشی که اقدام به خرید طلاها کرده است، دستگیر شده ،  ادامه داد: قاتل همچنین چوب و دیگر آلات قتل را در رودخانه‌ای رها می‌کند که روز گذشته مأموران با دستور قضایی این آلات را از رودخانه جمع‌آوری و ضمیمه پرونده کردند.

وی اظهار داشت: در خانه مقتولین طلا و جواهرات قابل توجه‌ای وجود داشت که قاتل نتوانسته بود آن‌ها را پیدا کند و فقط دستبند و انگشتر را به سرقت برده بود.

بازپرس ویژه قتل شعبه یک دادسرای اراک با بیان اینکه جنازه مقتولین برای بررسی دقیق نحوه مرگ به پزشکی قانونی ارجاع شده است، گفت: با دریافت گزارش نهایی پزشکی قانونی ظرف هفته جاری کیفرخواست این قاتل به دادگاه کیفری ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام/87001/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول