اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول محیط زیست خواف خبر داد

دستگیری 2 گروه صیاد هوبره در خواف

خبرگزاری فارس: مسئول حفاظت محیط زیست خواف از دستگیری دو گروه صیاد هوبره در منطقه حفاظت شده سیرخون خبر داد.

دستگیری 2 گروه صیاد هوبره در خواف

به گزارش خبرگزاری فارس از خواف، عباس طاهریان صبح امروز در جمع خبرنگاران در خواف اظهار کرد: پیرو دریافت گزارشات موثق مردمی مبنی بر صید هوبره توسط عده‌ای سودجو مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خواف پس از دو شبانه‌روز گشت و کنترل و کمین در مسیر تردد احتمالی صیادان موفق شدند این دو گروه صیاد هوبره را شناسایی و دستگیر کنند.

وی بیان کرد: از این افراد، 30 تله مخصوص هوبره‌گیری، چند رشته دام و دو دستگاه موتورسیکلت کشف و توقیف شد و در این خصوص دو پرونده تخلف به جرم شروع به صید و تله‌گذاری در منطقه حفاظت شده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد.

وی تصریح کرد: به استناد ماده 15 قانون شکار و صید، تله‌گذاری به منزله شروع به شکار تلقی می‌شود و مرتکب به حداقل مجازات مقرر محکوم می‌شود.

مسئول حفاظت محیط زیست خواف حداقل مجازات در این خصوص را 91 روز حبس و یا پرداخت جزای نقدی برابر یک میلیون و 800 هزار ریال عنوان و تصریح کرد: در خصوص گونه‌های وحشی کمیاب همچون جبیر، گورخر، گوزن زرد ایرانی، یوز پلنگ،‌ تمساح،‌ هوبره و میش مرغ نیز مجازات بر همین منوال است.

انتهای پیام/70003/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول