اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی کرمان خبر داد

ایمن‌سازی 114 هزار دام کرمان علیه تب مالت

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: واکسیناسیون بیش از 114 هزار رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب مالت در کرمان از ابتدای سال‌جاری انجام شده است.

ایمن‌سازی 114 هزار دام کرمان علیه تب مالت

محمدمهدی یزدان‌پناه امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: تب مالت یکی از بیماری‌های خطرناک مشترک انسان و دام است که در صورت عدم کنترل می‌تواند بهداشت عمومی و اقتصاد ملی را تهدید کند.

وی با اشاره به آثار اقتصادی این بیماری در دامداری‌ها و عوارض جبران‌ناپذیر در جوامع انسانی افزود: این بیماری از طریق مصرف شیر خام و سایر فرآورده‌های غیر پاستوریزه به انسان سرایت می‌کند.

یزدان‌پناه با اشاره به نقش دامپزشکی در پیشگیری از وقوع این بیماری بیان داشت: از ابتدای سال تاکنون تعداد 102 هزار و 440 رأس گوسفند و بز و تعداد 11 هزار و 974 رأس گاو و گوساله علیه بیماری تب مالت مایه‌کوبی شدند.

وی با بیان اینکه به منظور تشخیص بیماری تب مالت تعداد 5 هزار و 43 نمونه از گاوهای شهرستان اخذ و مورد ارزیابی قرار گرفت، افزود: از ابتدای سال تاکنون تعداد 4 هزار و 305 رأس گاو مورد آزمایش سل قرار گرفتند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به نظارت مستمر کارشناسان دامپزشکی بر مراکز عرضه فروش شیر خام و کارخانجات تولید شیر عنوان کرد: به منظور پیشگیری از ابتلا به بیماری تب مالت لازم است شیر و سایر فرآورده‌های لبنی به صورت پاستوریزه مصرف شود.

انتهای پیام/2446/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول