اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

وزیر امور خارجه مصر در کنفرانس خبری مشترک با لاوروف:

مصر و روسیه مخالف دخالت خارجی در سوریه‌ هستند

خبرگزاری فارس: وزیر امور خارجه مصر در کنفرانس خبری مشترک با همتای روسی خود گفت: قاهره و مسکو درباره رد دخالت خارجی در سوریه موضعی مشترک دارند.

مصر و روسیه مخالف دخالت خارجی در سوریه‌ هستند

به گزارش مانیتورینگ خبرگزاری فارس به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، «محمد کامل عمرو» وزیر امور خارجه مصر در نشست خبری با «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مسکو گفت: مصر و روسیه در خصوص رد دخالت خارجی در سوریه همسو و متفق‌القولند.

کامل عمرو در ادامه این نشست خبری که در مسکو و پس از گفت‌وگوهای دوجانبه برگزار شد، ابراز داشت: ما با ائتلاف مخالفان سوریه برای رسیدن به راه حلی در این کشور در تماس هستیم.

وزیر امور خارجه مصر در ادامه تاکید کرد که موضع مسکو و قاهره از ابتدای بحران در دو سال قبل واضح بوده است و مصر پیوسته هرگونه دخالت نظامی را رد می‌کند چرا که خسارات آن بالاست.

کامل عمرو با تاکید بر اینکه« باید عملیات انتقال قدرت منظم را مد نظر داشته باشیم» افزود: مصر در راستای انتقال مسالمت آمیز قدرت در سوریه از طریق تماس هایش اهتمام دارد.

وی تاکید کرد که مسکو و قاهره درباره مسائل مختلفی از جمله سلاح‌های کشتار جمعی و وضعیت لیبی با یکدیگر رایزنی کرده‌اند.

این درحالی است که مسکو در روزهای اخیر میزبان رایزنی‌های دو جانبه و چند جانبه بین معارضان با دولت سوریه و با میانجی گری روسیه است.

کامل عمرو در ادامه با اشاره به اقدام جدید رژیم صهیونیستی برای احداث واحدهای مسکونی جدید در فلسطین اشغالی تصریح کرد که مصر مخالف ساخت و ساز در شهرک های صهیونیست نشین در فلسطین اشغالی است.

وزیر امور خارجه مصر در بخش دیگری ابراز داشت که مصر به تلاش های خود برای به سرانجام رساندن آشتی ملی فلسطین ادامه می دهد.

لاوروف هم در این نشست خبر گفت که طرف سوری برای گفت‌وگو اعلام آمادگی کرده است و ما در حال ارزیابی مذاکرات اخیر اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در دمشق هستیم.

وی بار دیگر بر مواضع مسکو در خصوص نظام بشار اسد تاکید کرد و گفت: این ملت سوریه هستند که درباره رفتن یا باقی ماندن بشار اسد در قدرت تصمیم می‌گیرند.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول